3 lucruri pe care ar trebui să le știi înainte să angajezi pe cineva din Generația Z

Despre Millennials am tot vorbit. Și noi în articolele de pe blogul nostru, dar și oamenii de resurse umane în tot felul de materiale și prezentări. Ne-am petrecut ore în șir analizându-i și vorbind despre ei. Din nefericire, însă, multe dintre aceste analize vor fi în curând, dacă nu sunt deja, aproape irelevante. De ce? Pentru că oamenii pe care va trebui să îi angajăm vor fi succesorii acestora – puștii din Generația Z, asta dacă nu sunt deja majoritari prin birourile companiilor noastre. 

Altfel spus, a venit timpul să vorbim despre ei. A venit timpul să îi înțelegem și să știm care le sunt prioritățile și dorințele. Trebuie să vorbim despre cum putem să îi convingem să accepte ofertele noastre salariale. 

Așadar, care sunt cele mai importante lucruri pe care trebuie să le cunoaștem despre oamenii din Generația Z?

Cum definim această generație

Până să vorbim despre cele trei lucruri care le sunt caracteristice, trebuie să știm cu cine vorbim. Și, dacă am învățat ceva din analizele făcute pe Millennials este aceea că a defini o generație este destul de complicat. De aceea, Robert Half a întocmit un raport de 24 de pagini despre aceștia pe care l-a denumit “Here Comes Generation Z”. Și informația cu care trebuie să începem este și cea mai simplă – care este perioada în care au fost născuți (raportându-ne la celelalte generații): 

  • Baby Boomers: 1946 – 1964
  • Generația X: 1965 – 1977
  • Millennials: 1978 – 1989
  • Generația Z: 1990 – 1999

Și acum că i-am încadrat în timp este timpul să vorbim despre cum putem să construim un loc de muncă atractiv pentru ei și cum putem să convingem talentele acestei generații să intre în echipa noastră.

1. Tinerii din Generația Z își doresc dezvoltare în carieră

Una dintre cerințele la care au trebuit să răspundă participanții din studiul realizat de Robert Half a fost aceea să spună care sunt cele mai importante trei lucruri atunci când se uită la un full time job. Și 64% dintre aceștia au pus pe primul lor “oportunitatea de a evolua în carieră”, urmând, în clasamentul lor, pe locul al doilea, “salariul generos” – 44%. 

De asemenea, studiul a arătat că, asemenea celor din Generația Millennial, tinerii Z au nevoie de feedback. Iar unu – două review-uri pe an nu o să fie suficiente să îi poți ține în echipa ta. Tinerii din Generația Z își doresc să crească și să devină liderii de mâine, în niciun caz nu vor să rămână doar o rotiță într-un mecanism. 

Ce ar trebui să învețe oamenii de resurse umane: Poți să-ți loializezi angajații entry-level arătându-le cum îi poți ajuta pentru a ajunge la nivelul următor în cariera lor. Atunci când ai în echipa astfel de tineri trebuie să le pui la dispoziție resurse educaționale sau acces la programe de mentorship. Și, cel mai important, feedback-ul oferit continuu va fi cel care va întări locul de muncă și îi va ajuta pe angajați să își dorească să evolueze constant.

Citește și: Cauți să angajezi un tânăr din Generația Millennial? 3 beneficii cu care l-ai putea conving

2. Tinerii din Generația Z trec dintr-un job în altul doar din necesitate

Tot studiul semnat de Robert Half a mai arătat și că acești tineri vor lucra, de-a lungul carierei lor, pentru o medie de patru companii. Interesantă este, însă, motivația din spatele acestei informații. Iar dacă presupui că este lipsa de loialitate, atunci te vei înșela amarnic. Realitatea arată că situația este chiar opusă.

Însă, oricât de mult și-ar dori să rămână loiali companiei lor, aceștia acceptă faptul că nu o să găsească jobul pe care și-l doresc direct în prima companie în care o să lucreze (pe care îl au poate chiar din timpul facultății). 

Ce ar trebui să învețe oamenii de resurse umane: Cel mai important lucru este ca organizațiile să găsească modalitatea prin care să câștige loialitatea tinerilor din Generația Z. 32% dintre respondenții studiului amintit mai sus se văd într-o poziție de conducere în primii cinci ani de carieră. Iar scenariul ideal pentru ei este să urce treptat pe scara ierarhică a companiei pe care o respectă. În momentul în care o vor găsi, atunci nu vor pleca, din contră, vor dori să evolueze și să se dezvolte în interiorul acesteia. 

3. Tinerii din Generația Z au nevoie de un mediu de lucru bazat pe comunicare

În final, studiul Robert Half a arătat și că 64% dintre tineri preferă să lucreze în echipe mici. Interesant, însă, este faptul că doar 4% preferă să lucreze autonom, în afara biroului. Asta nu înseamnă că sunt împotrivta muncii remote, ci, mai degrabă, că nu știu încă despre acest trend. Ce este, însă, important pentru ei este comunicarea. Își doresc să aibă colegi cu care să vorbească, să lucreze în echipe, iar părerile lor să fie auzite, analizate și luate în considerare.

Ce ar trebui să învețe oamenii de resurse umane: În cazul echipelor care au în componență tineri din Generația Z este foarte importantă comunicarea, așa că pune accent pe mijlocirea relațiilor directe între membrii echipei. În plus, pentru a le arăta susținere, ai putea să faci în compania ta un program de promovare în care să premiezi angajații care sunt activi în social media, care vorbesc despre organizație, susținând-o și promovându-i activitățile. Nu în ultimul rând, atunci când vrei să angajezi pe cineva din această generație, ține cont de faptul că prezența în lumea digitală, în special în social media, este foarte importantă pentru ei.