4 modalități să identifici pe cineva care are super aptitudini de lider

Tu știi să indentifici un om care are calități de lider? Managerii se luptă astăzi cu foarte mari provocări. Trebuie să învețe cum să-și păstreze angajații și să-i ajute să se transforme încet, încet în liderii de mâine. Și, pe de altă parte, să știe cum să facă față încercărilor care vin odată cu tehnologiile digitale care cuceresc piața muncii.

Astăzi când roboții și inteligența artificială sunt pe cale să afecteze miliarde de job-uri, există un singur adevăr după care toată lumea ar trebui să se ghideze: Eroi pot fi doar oameni. 

Așa că, în loc să ne găsim scuze pentru a da înapoi, trebuie să gândim vizionar și să începem să construim o strategie coerentă care să se bazeze pe lideri. Iar pentru asta avem nevoie să-i descoperim. Așa că, mai jos găsiți patru modalități care să vă ușureze acest proces: 

1. Calități de lider: angajează mai multe femei în poziții de conducere

Conform unui studiu realizat pe mai mult de 2,400 de organizații din întreaga lume, companiile care au mai multe femei în poziții de conducere au de 1,4 ori mai multe șanse să obțină profit, să aibă sustenabilitate și siguranță în fața încercărilor care vin odată cu era digitală în care ne aflăm.  

Așa cum a fost publicat și în Global Leadership Forecast 2018, companiile care se bazează pe diversitate atunci când își angajează oamenii sunt mai aproape să creeze echipe care să lucreze împreună și să găsescă oportunități către succes.

Citește și: Cum îți poți da seama dacă ești făcut pentru a ocupa o poziție de conducere într-o companie

2. Dezvoltă o cultură bazată pe scopuri

În același studiu de mai sus se arată și că organizațiile care au o cultură solidă au șanse de 42% mai mari de reușită. Liderii care se preocupă de construirea unei culturi organizaționale propice vor încerca să creeze o lume bazată pe comunicare, egalitate de șansă, inovație prin experimentare, siguranță psihologică și diversitate. 

3. Calități de lider: oferă-le oamenilor un viitor la care să viseze

Se spune că oamenii fericiți sunt cei mai buni angajați. De aceea, în lucrarea lui Annie McKee “Being Happy at Work Matters“, aceasta scrie despre faptul că pentru a obține fericire și entuziasm la locul de muncă ai nevoie de un context de muncă în care oamenii să se înțeleagă bine între ei. De asemenea, toată lumea are nevoie de un obiectiv. Și, nu în ultimul rând, toată lumea are nevoie să vadă că organizația din care fac parte care o viziune solidă despre viitor, o gândire cu care să se indentifice. 

Iar liderii adevărați trebuie să aibă puterea să prezinte angajațiilor această viziune și să îi convingă pe aceștia de importanța ei. Liderii trebuie să comunice aficient și să fie liantul dintre viziunea companiei și dorința de viitor a fiecăruia dintre angajați. 

Citește și: 5 lecții despre leadership de la Barack Obama

4. Inversează piramida

Dacă vrei să câștigi respectul și încrederea angajaților ar trebuie să poți inversa piramida organizațională și să implementezi un tip de lidership de la bază în vârf. De asemenea, în acest fel vei ajuta la productivitatea angajaților care vor primi încrederea de care au nevoie pentru a simți că munca lor este importantă. Folosind o piramidă organizațională inversată liderii vor trebui să își ajute colegii să evolueze, nu doar să managerieze câți oameni din vârful piramidei. 

În plus, discuțiile de zi cu zi de la baza piramidei se concentrează pe nevoile reale ale angajaților. Și nu pe ce cred managerii că le sunt nevoile. Tocmai de aceea, o astfel de strategie nu are cum să fie altfel decât una câștigătoare.