5 lecții pe care oamenii de resurse umane ar putea să le învețe de la cei din vânzări

În multe companii echipa de vânzări este cea care are cel mai mare impact asupra rezultatelor de business. În funcție de tacticile pe care le folosesc, convertesc oamenii interesați în cumpărători, ajutând astfel compania să își atingă obiectivele propuse. Iar recrutarea se aseamănă destul de mult cu munca unui om de vânzări, una în care este important să găsești oamenii potriviți pe care să îi convingi să vină în echipa ta. Și tocmai datorită asemănării dintre cele două job-uri, am remarcat 5 lecții pe care oamenii din departamentul de resurse umane ar trebui să le învețe de la oamenii de vânzări. Lecții pe care le regăsiți mai jos:

1. Învață importanța empatiei

Nu există calitate mai importantă pentru un om de vânzări decât aceea de a-l înțelege pe cumpărător și de a vedea lumea din perspectiva sa. Oamenii buni de vânzări pot să creeze o conexiune cu acesta, să înțeleagă nevoile lui și să îi ofere o soluție reală. 

În paralel, oamenii de resurse umane vorbesc cu candidații pe care îi intervievează pentru a afla dacă se potrivesc sau nu cerințelor posturilor pe care le au disponibile. De multe ori plecăm de la premisa că fiecare candidat își dorește un salariu mai bun, însă cunoscându-le nevoile o să aflăm că nu acesta este obiectivul lor. Vorbind cu ei o să aflăm că își doresc anumite beneficii care poate nu țin deloc de partea materiale. Rolul omului de resurse umane este acela de a se pune în locul candidatului și de a-i oferi soluția perfectă la nevoile pe care el are. Iar empatia este cheia. 

Citește și: Tot ce trebuie să știi înaintea unui interviu pentru un job în vânzări

2. Folosește limbajul potrivit

Un cuvânt interpretat greșit și clientul poate fi pierdut. Importanța limbajului folosit este crucială, tocmai de aceea, oamenii de vânzări știu cum să-și aleagă limbajul potrivit astfel încât să atragă atenția dorită. 

Oamenii de resurse umane folosesc, de asemenea, un limbaj psihologic prin care să creeze o legătură puternică cu candidații. Aceștia ar trebui să își adapteze discursul, asemenea oamenilor de vânzări, în funcție de fiecare candidat, astfel încât să îl ajute pe acesta să se pună în valoare. 

3. Nu înceta să cauți oameni

Oamenii de vânzări au nevoie de noi clienți, de noi oportunități în fiecare zi. Dacă acestea încetează să mai vine, atunci rezultatele lor se opresc. Iar companiile care angajează cei mai buni oameni o fac pentru că au o plajă foarte mare de candidați pe care îi analizează constant. Referințe, social media, evenimente, toate acestea sunt ocazii să cunoști oameni noi care să poată fi candidații potriviți pentru anumite posturi. Încearcă mereu să cauți oamenii pe care alte companii nu îi văd în acest moment, s-ar putea să ai niște surprize foarte faine.

Citește și: 10 cărți pe care ar trebui să le citești înainte să îți dai demisia

4. Încearcă să menții același entuziasm în fiecare zi

Atât oamenii de vânzări, cât și cei de resurse umane trebuie să își păstreze nivelul de entuziasm. Acesta este contagios și poate să determine pe cineva să rezoneze mai ușor cu povestea spusă de tine. Însă, ambele domenii înseamnă și multe activități repetitive, iar acest lucru ar putea fi ușor problematic. Așa că entuziasmul este necesar să existe. Ai putea să prezinți compania ta de 100 de ori pe zi, însă de fiecare dată trebuie să o faci ca prima dată și asta pentru că ai în față un candidat care o ascultă exact așa: prima dată. 

Citește și: 5 filme despre succes la care ar trebui să te uiți

5. Ca om de resurse umane, încearcă să construiești relații durabile

Cei mai buni oameni de vânzări sunt cei care își construiesc relații de lungă durată. Rămân în legătură cu oamenii cu care lucrează, mai vorbesc din când în când cu ei, chiar și fără vreun anumit interes. Iar atunci când se mută dintr-o companie în alta au deja legătura creată cu anumiți posibili clienți. 

În mod similar, cei mai buni oameni de resurse umane știu piața. Iar un candidat care nu a fost ales pentru un anumit rol poate în viitor să fie perfect pentru un altul. Tocmai de aceea este important să păstrezi legătura cu ei, să îți creezi o bază de oameni care să te ajute în viitorul tău și al companiei din care faci parte.