5 modalități prin care să prioritizezi inteligența emoțională în compania ta

Ți-ai propus să prioritizezi inteligența emoțională în compania ta? Acest obiectiv nu a fost probabil niciodată mai clar, însă punerea în practică a teoriei nu este întotdeauna ușoară. Însă în 2020 a venit momentul ca marile companii să înceapă o conversație practică despre modul în care poate fi îmbunătățită cultură organizațională, plasând oamenii și inteligența emoțională în centrul luării deciziilor de afaceri. Iar în acest sens, Harvard Business Review Analytic Services a realizat un studiu global, „EI Advantage”, prezentat de Four Seasons Hotels and Resorts, asupra prioritizării inteligenței emoționale în cadrul unei organizații. 

Raportul arată faptul că ignorarea importanței inteligenței emoționale poate duce la scădea productivității și a inovației, precum și la o forță de muncă neinspirată. Cu toate astea, studiul arată și faptul că doar 18% dintre angajați sunt de părere cu organizațiile din care fac parte pun preț pe inteligența emoțională.

În aceste condiții, plecând de la studiului realizat de Harvard Business Review Analytic Services și folosind experiența de mai bine de 60 de ani în industria ospitalității, Four Seasons ne arată cum crește inteligența emoțională într-o companie. Și ne propune cinci modalități prin care organizațiile pot începe o conversație despre schimbările organizaționale care ar trebui să acorde mai mare atenție auto-conștientizării importanței abilităților sociale, a autocontrolului și a empatie:

1. Asumați-vă misiunea companiei

angajații de astăzi caută să se indentifice cu misiunea companiei din care fac parte. Și, în timp ce 80% dintre respondenți spun că organizația lor are un scop declarat dincolo de îndeplinirea obiectivelor financiare, mulți dintre ei cred că managerii nu îl reflectă. 

Cei mai mulți respondenți consideră că inteligența emoțională este necesară pentru satisfacția de la locul de muncă. Drept urmare, este mai important ca niciodată să îți asumi misiunea și să o duci mai departe de sloganuri și cuvinte cu buzz. A venit timpul ca toată lumea, în special liderii din companie, să trăiască în fiecare zi asumându-și lucrurile mari pe care le comunică în conferințele de presă. 

Citește și: 5 semne care îți vor arăta că o companie știe să angajeze cei mai buni oameni

2. Vrei să crești inteligența emoțională în companie? Angajează oamenii pentru atitudinea lor

Four Seasons este cunoscut de mult timp pentru faptul că angajează oamenii pentru atitudinea lor, urmând să îi ajute să acumuleze experiența de care au nevoie la locul de muncă. Iar o bună inteligență emoțională poate fi recunoscută încă de la interviul de agajare, folosind întrebări precum: „care este ultimul lucru pe care l-ai făcut pentru cineva și cum te-a făcut să te simți?”.

3. Pune mare preț pe simțul umorului

Angajații consideră că simțul umorului colegilor este cu mult mai important decât valorile companiei (de șase ori mai important dacă este să ne luăm după studiul amintit mai sus). De aceea, pune mare preț pe această calitate atunci când angajezi pe cineva nou în echipa ta. Te va ajuta în construirea relațiilor dintre colegi, dar și în interacțiunile pe care le vor avea aceștia cu clienții sau partenerii de afaceri.

4. Vrei să crești inteligența emoțională în companie? Încurajează-ți angajații să fie ei înșiși

În acest fel relațiile create vor fi sincere, autentice și, poate cel mai important, de lungă durată. Și pune mare preț pe aceast lucru, mai ales atunci când vine vorba despre relația dintre companie și clienți. Este chiar foarte ușor să faci asta.

De exemplu, platforma de chat folosită de Four Seasons este una dintre puținele din industrie care nu este alimentată exclusiv de chatbots. În schimb, este operată direct de angajați, reprezentând o combinație perfectă între inteligența emoțională și tehnologie. Fără să le fie impuse anumite reguli, angajații sunt încurajați să fie ei înșiși, având puterea să se exprime într-o manieră autentică, empatică. Iar această comunicare umană propusă de Four Seasons a devenit un semnul distinctiv al companiei și, în cele din urmă, un avantaj competitiv mai ales în sectorul de lux în care operează aceștia.

Citește și: 5 secrete care te vor aduce mai aproape de fericire de la Bill Gates

5. Încurajați-vă oamenii să pună mare preț pe conștiința de sine

Respondenții din studiul de mai sus au enumerat conștiința de sine (41%) drept una dintre trăsăturile cele mai importante pentru ei, însă doar 13% cred că organizațiile pentru care lucrază apreciază această calitate.

În acest moment, conștientizarea de sine devine o abilitate din ce în ce mai importantă pentru succesul pe termen lung în afaceri. Iar pentru a stimula dezvoltarea acesteia, companiile ar trebui să pună mare accent pe inteligența emoțională a angajaților, dezvoltând-o prin tot felul de activități: de la programe de integrare în echipă și mentorship, la review-uri de performanță și programe de dezvoltare a leadershipului.

Întregul studiu realizat de Harvard Business Review Analytic Services poate fi citit pe linkul acesta.