5 semne care îți vor arăta că o companie știe să angajeze cei mai buni oameni

Trăim într-o perioadă în care piața muncii este incredibil de dinamică, în care angajatorul trebuie să fie activ tot timpul pentru a-și găsi oamenii potriviți. Și în care mutarea dintr-un loc în altul este la ordinea zilei. De aceea, pentru o companie este foarte important să știe cum să-și țină oamenii, nu de alta dar pe piața din America se estimează că înlocuirea unui angajat poate să coste compania, în medie, 4,129 dolari. Iar atunci când vine vorba despre a angaja un nou om pentru echipa ta, misiunea nu este deloc mai ușoară. 

Cu toate acestea, sunt câteva lucruri pe care le poți face pentru a fi o variantă dezirabilă în rândul candidaților, pentru a fi locul unde visează toată lumea să muncească, oferta pe care nimeni să nu o poată refuza. Tocmai de aceea, mai jos găsești cinci sfaturi pe care ar fi bine să le urmezi: 

Ai un anunț de angajare bine scris și corect targetat

Atunci când cineva caută un loc de muncă prima filtrare se rezumă la răspunsul pe care îl are la următoarele două întrebări: 

  1. Poți face munca specificată în descrierea job-ului?
  2. Vrei să faci asta?

Însă, pentru a ști să răspundă la prima întebare, un candidat trebuie să găsească un job cu o descriere foarte bine gândită, editată și targetată. Iar pentru asta oamenii de resurse umane trebuie să lucreze foarte bine la a defini ce înseamnă poziția respectivă și ce presupune realizarea acesteia. În niciun caz nu presupune să copieze o descriere de la un job asemănător și nici să caute un om care să semene cu un alt angajat care există în companie. 

Citește și: Cum va arăta piața de muncă din România în viitorul apropiat: trenduri din 2019

Ai definit corect identitatea, valorile și misiunea

După ce candidatul decide dacă vrea sau nu jobul respctiv, urmează întrebarea și mai importantă: îți dorești asta? Iar, de cele mai multe ori, răspunsul vine după ce încearcă să cunoasca respectiva companie.

Orice candidat care pune preț pe locul de muncă se va uita la felul în care aceasta definește următoarele trei elemente: 

  • Misiunea: de ce sunt în business (pe lângă bani)
  • Viziunea: cum văd ei viitorul și care le este rolul în construirea acestuia?
  • Valorile: cum doresc să iși atingă misiunea și să-și realizeze visiunea?

Iar acestea ar trebuie să fie mai mult decât niște puncte într-o prezentare sau într-o pagină web. Acestea ar trebuie să fie definitorii în modul în care este construită compania și în felul în care acționează aceasta.

Respecți timpul și experiența candidatului

Iar dacă răspunsul la cele două întrebări de mai sus este pozitiv, candidatul va ajunge în procesul de recrutare. Și tot compania este cea care trebuie să își demonstreze profesionalismul. Iar angajatorii inteligenți vor ști să respecte timpul candidaților, vor ști cum să se coordoneze cu programul acestora. Le vor oferi în timp foarte scurt un feedback. Și ulterior vor accepta termenele pe care le au aceștia la fostul loc de muncă. 

Mai mult decât atât, în timpul interviului focusul acestora va fi să afle dacă acesta este candidatul potrivit, dacă confirmă interesul pe care aplicarea acestuia l-a stârnit. De aceea, nu îl vor pune să facă teste iraționale, nu îi vor adresa întrebări ridicole și nici nu îl vor pune în situații complicate. 

Citește și: Cauți să angajezi un tânăr din Generația Millennial? 3 beneficii cu care l-ai putea convinge

Nu te gândești doar la salariu motivant, ci și la un pachet de beneficii 

Companiile care țin la angajații lor nu vor lăsa loc de foarte multă negociere atunci când vine vorba de nivelul salarial. Poate părea ciudat, însă acestea știu exact care este nivelul pieții și știu cât de important este ca angajatul să nu se simtă frustrat pentru că nu primește nicio mărire de salariu pentru doi sau trei ani. De altfel, un studiu PayScale arată că angajații care câștigă peste nivelul pieții se gândesc mereu că sunt plătiți prost. De aceea, companiile vor negocia un salariu corect și vor ști să ofere beneficii complementare – asigurări medicale, suport pentru dezvoltare personală.

Faci parte dintr-o companie care are grijă de tine? Atunci ar trebui să gândescă la viitorul tău

Creșterile salariale nu sunt singurele argumente care să îl convingă pe un candidat să accepte o nouă provocare profesională. În schimb, înainte să ia o astfel de decizie, acesta ar trebui să încerce să își răspundă la următoarele întrebări:

  • Ce oportunități de dezvoltare profesională ai în noua companie? 
  • Cum te vei dezvolta? 
  • Cum poți obține aceste evoluții profesionale?

Tocmai de aceea, modul în care viitorul angajator reușește să îl ajute să își răspundă la întrebările de mai sus, este definitoriu pentru alegerile sale profesionale.