6 aptitudini pe care trebuie să ți le îmbunătățești atunci când lucrezi remote

Există câteva aptitudini care te pot ajuta să excelezi la locul de muncă. Iar atunci când acesta este remote, trebuie să pui mare preț pe comunicare și motivare. Dar care sunt lucrurile care te diferențiază de ceilalți angajați sau candidați? Care sunt aptitudinile de care ai nevoie atunci când lucrezi remote?

Mai jos găsești 6 aptitudini pe care trebuie să ți le îmbunătățești atunci când lucrezi remote – care îți sunt aproape obligatorii atunci când te gândești să aplici pentru un astfel de job, să ceri o mărire de salariu sau o bonusare:

1. Aptitudini pentru munca remote: coordonarea

Atunci când lucrezi singur trebuie să știi cum să-ți ordonezi biroul, cum să-ți faci programul și cum să te organizezi singur astfel încât să-ți îndeplinești toate obiectivele zilnice. Recomandarea noastră ar fi să încerci să te organizezi cu câteva zile înainte, să știi la începutul săptămânii cum arată întregul program pentru perioada respectivă. Și, cel mai important, să poți să-ți coordonezi eficient calendarul și să poți scăda de distracțiile de zi cu zi. 

2. Motivarea

Munca remote presupune și faptul că te poți motiva singur. Înseamnă că poți să îți îndeplinești singur obiectivele și că te poți organiza astfel încât să respecți toate deadline-urile. Atunci când lucrezi de acasă tu ești cel care trebuie să te motivezi pentru a fi productiv și a te simți încă parte din echipa în care lucrezi. Munca remote înseamnă că poți să te motivezi singur să treci peste încercările zilnice, astfel încât să poți să-ți îndeplinești activitățile chiar și atunci când nu ești în cea mai bună zi, în cea mai bună dispoziție. 

Citește și: Cum să lucrezi remote în funcție de personalitatea pe care o ai

3. Aptitudini pentru munca remote: comunicarea

Atunci când lucrezi remote comunicarea presupune tehnologie. Zoom, Slack, email, Facetime. Comunicarea online înseamnă să știi să scrii, să vorbești și, mai ales, să asculți. Înseamnă să înveți să folosești tehnologia în favoarea ta – telefon, video, text, mail, un bun comunicator trebuie să știe să-și transmită mesajul indiferent de canalul folosit. Iar atunci când lucrezi de acasă trebuie să știi să poți schimba canalele foarte repede, să te adaptezi la schimbări și să poți fii în constantă legătură cu oamenii cu care lucrezi. Comunicarea este cheia succesului, folosește-o. 

4. Rezolvarea problemelor

Probabil aptitudinea de care ai nevoie în orice context, rezolvarea problemelor te va ajuta chiar și atunci când nu este trecută în fișa postului. Sau mai ales atunci. De exemplu, atunci când ești la birou și ai probleme cu calculatorul, suni la departamentul de IT. Atunci când lucrezi de acasă, trebuie să-ți rezolvi singur problema. Ce faci? Iar acesta este doar un exemplu. Există foarte multe situații în care va trebui să-ți rezolvi singur problemele. 

Citește și: 5 greutăți care vin odată cu munca remote și cum poți să le depășești

5. Aptitudini pentru munca remote: deconectarea

Aptitudinea care îți va fi cel mai adesea pusă la încercare este cea a deconectării. Atunci când ai în aceeași cameră bucătăria, sufrageria și biroul, este destul de greu să poți trece de la birou, la relaxarea de după program. Este destul de greu să poți închide total ziua de lucru și să reziști tentației de a nu mai deschide mailul primit la 2-3 ore după terminarea orelor de birou. Și atunci este foarte ușor să intri în burnout. De aceea este foarte important să știi să impui bariere. Dar despre asta am vorbit mai pe larg în articolul 8 modalități prin care poți seta limite la locul de muncă: idei care o să-ți schimbe viața.

6. Și, cel mai important, să-ți dezvolți o serie de aptituni care pot fi ușor transferate de la un job la altul

O aptitune foarte important care te poate ajuta chiar și atunci când nu ai nicio experiență în munca remote. Dar dacă ești deja obișnuit să comunici folosind toate tool-urile online disponibile, dacă nu poți să-ți rezolvi singur probleme și știi să te motivezi singur, atunci nu ar trebui să ai probleme atunci când nu vei mai lucra la birou. Iar dacă te gândești la un job remote, ar trebui să subliniezi toate aceste aptitudini atunci când vei fi la interviul de angajare. 


Dacă ai nevoie de o schimbare în carieră, cauți un loc de muncă sau te gândești la reconversie profesională, suntem aici. we do HR. Let’s build together.