6 modalități de-ți ajuta angajații care trebuie să se ocupe și de familie

Care sunt cele mai bune modalități de-ți ajuta angajații? Munca remote, programul hibrid sau flexibil ne-au făcut să ne revizuim prioritățile, ne-au ajutat să fim mai aproape de cei dragi, dar ne-a și obligat să ne adaptăm foarte repede la un stil de muncă nou. Și pentru mulți dintre angajați lucrurile acestea nu au fost deloc ușoare. 

Cum putem să ne ajutăm colegii să treacă peste momentele stresante? Și, cum putem să îi susținem pe cei care trebuie să se ocupe și de familie, nu doar de sarcinile de serviciu? Mai jos găsiți șase modalități prin care ne putem ajuta angajații să obțină un echilibru între viața profesională și nevoile personale: 

Modalități de-i ajuta angajaii: oferă-le posibilitatea unui program flexibil

Să ai grijă de un copil sau de un bătrân înseamnă nu doar o responsabilitate foarte mare, ci și un consum semnificativ de timp și de emoții. Tocmai de aceea, pentru angajații care se află într-o astfel de situație este important să știe că pot fi disponibili pentru cei dragi. Acestora ar trebui să le oferi posibilitatea unui program flexibil. 

Arată-le compasiune și înțelegere. Și ajută-i să-și țină toate responsabilitățile sub control – atât sarcinile de birou, cât și cele personale. Ajută-i să nu se simtă niciodată extenuați, din contră, să știe că sunt înțeleși, susținuți și apreciați.

Tratează cu seriozitate toate problemele profesionale sau personale

Doar în Statele Unite ale Amercii pandemia a crescut cu 8% cazurile de violență domestică, arată un studiu realizat de University of Miami. Iar situația este cel puțin la fel și în România. Tocmai de aceea este important să le arăți angajaților că ești aici pentru a-i susține. Evident, un loc de muncă nu poate reprezenta soluția pentru toate problemele angajaților, dar poți include în pachetul de beneficii posibilitatea ca cei care au nevoie să aibă acces la ajutor specializat – de la consiliere profesională, la cea personală. 

Citește și: 4 semne că acesta este locul de muncă potrivit pentru tine

Modalități de-i ajuta angajaii: asigură-te că ai un plan în cazul unor situații extreme

Pandemia de coronavirus ne-a arătat că trebuie să fim pregătiți și pentru situații extreme… cele pe care nu le-ai crede niciodată posibile, pe care le vedem doar în filme. Tocmai de aceea, este important să-ți asiguri angajații că ai orice situație sub control, chiar și pe cele extreme. 

Fii pregăti în caz de inundații, de cutremure sau alte pandemii. Asigură-ți angajații că ai un plan care să le ofere siguranță atât emoțională, cât și financiară. Pentru a-ți face o idee, poți să consulți recomandările de peste ocean cuprinde în ghidul de urgențe pentru micile companii.

Încearcă serviciile de telemedicină

Pandemia ne-a arătat că putem rezolva foarte multe lucruri din față ecranului – de la sarcini de muncă, la cele administrative și chiar ședințe de terapie sau consult medical. 

Ce poți face în acest sens pentru angajații tăi? De pildă, poți include în pachetul de beneficii întâlniri online pentru dezvoltare personală, ședință de terapie sau consiliere profesională, acces la un pachet de telemedicină sau ore de sport (de la yoga, la gimnastică).

Citește și: Cum ar trebui să-ți dai demisia. Și cum ar fi bine să scrii mailul din ultima zi de muncă

Modalități de-i ajuta angajaii: învață să-ți asculți angajații

Atunci când un angajat vine la tine cu o problemă învață să-l asculți. Tratează-l cu empatie și în niciun caz cu critică. Încearcă să-l motivezi și să-l susții, nu să-i oferi recomandări neprofesioniste. De multe ori este nevoie doar să-i asculți pe cei care au o anumită problemă, în loc să le oferi imediat o soluție. Și, dacă poți, îndeamnă-i să ceară ajutor specializat. 

Pune accent pe importanța sănătății mentale

20% dintre adulții de peste ocean se confruntă cu o formă de boală mentală, conform datelor oferite de National Alliance on Mental Illness. Acest lucru a devenit o prioritate, în special pentru cei tineri. Un studiu realizat la începutul acestui an de către Principal®, arată că 67% dintre angajații care fac parte din Generația X încearcă să-și susțină colegii care se confruntă cu astfel de situații. Iar importanța acestui subiect este crucială pentru liderii organizațiilor care fac parte din această grupă de vârstă. 93% dintre aceștia spun că reducerea stigmei care vine odată cu astfel de probleme este o prioritate pentru ei. 

Citește și: 10 greșeli pe care oamenii de succes nu le fac niciodată

Cum poți să-ți ajuți angajații care se confruntă cu probleme 

Din ce în ce mai multă lume se confruntă cu depresia, burnout-ul sau anxietatea. Ce poți face pentru angajații tăi? 5 lucruri sunt esențiale:

  1. Vorbește deschis și onest cu ei – încearcă să aduci experți în consiliere pentru a-i ajuta și a-i face să se deschidă și să primească ajutor
  2. Învață constant despre realitatea acestor probleme – sănătatea mentală este la fel de importantă precum cea fizică și aceste probleme sunt la fel de adevărate. Învață despre ele și despre cum să reacționezi în astfel de situații
  3. Învață să recunoști semnele unei astfel de situații – doar așa îți poți ajuta angajații care se confruntă cu asta
  4. Arată-le empatie – evident respectând normele și condițiile de muncă
  5. Încearcă să fii lângă ei și să le arăți respect și recunoștință – folosește un limbaj corespunzător (ai grijă, în special, la glumele deplasate, poreclele sau poantele nesărate) și construiește o atmosferă de lucru sănătoasă (ai grijă la bullying)

Dacă ai nevoie de un partener profesionist în domeniul resurselor umane suntem aici. we do HR. Let’s build together.