7 acțiuni pe care să le faci pentru a deveni mai plăcut și mai bine văzut

Toată lumea își dorește să fie apreciată, bine văzută, poate chiar lăudată și apreciată. Există atât de multe beneficii pe care le poți avea atunci când ceilalți au o părere bună despre tine. Atunci când ești plăcut de colegi poți dezvolta relații de muncă mai bune și, evident, mai performante. Iar acest lucru poate să te ajute să cunoști oameni, să înveți lucruri noi, să te dezvolți și, de ce nu, chiar să primești avansări în carieră. Dar cum poți să fii mai plăcut și mai bine văzut?

Există o preconcepție că a fi plăcut de ceilalți este o calitate cu care te naști. Însă, adevărul este cu totul altul. Ca orice altă aptitudine aceasta se dezvoltă în timp. Pentru a fi mai plăcut și mai bine văzut trebuie să înțelegi ce vor oamenii din jurul tău și să faci mereu eforturile necesare pentru ca interacțiunile cu ei să fie pozitive, interesante, memorabile. De aceea, pentru a veni în ajutorul tău, mai jos găsești șapte acțiuni pe care să le faci ca să fii mai plăcut și mai bine văzut la locul de muncă.

Care sunt cele 7 acțiuni pe care le poți face pentru a fii mai plăcut și mai bine văzut de colegi și manageri?

1. Arată-ți entuziasmul atunci când ești în întâlniri

Prima impresie contează întotdeauna, așa că, atunci când te întâlnești prima dată cu o persoană întâmpin-o cu un zâmbet, cu o postură deschisă și cu contact visual. Acum nu este neapărat cazul, dar dacă se poate să vă strângeți mâinile, fă-o ferm și convingător. Iar dacă poți să îi faci un compliment, nu ezita. De asemenea, dacă știi că persoana respectivă are o realizare recentă cu care să mândrește, menționeaz-o. 

2. Fă exerciții de ascultare și arată-le interlocutorilor că ce spun este important pentru tine

Atunci când ne întâlnim cu cineva trebuie să îi ascultăm. Și să ne facem timp să le răspundem sincer și interesat. Oricât de ocupați am fi, nu trebuie să cădem în capcana nepăsării sau a indolenței. Fă exerciții de ascultare și testează-ți cunoștiințele la finalul unei discuții, o să fii surprins de cât de multe beneficii vei avea atunci când înveți să asculți cu adevărat. 

3. Fii 100% prezent atunci când vorbești cu cineva

Dacă și pe tine te deranjează atunci când interlocutorul tău se uită la ceas sau la telefon, este distras de ce se întâmplă la masa de lângă sau pur și simplu se ridică în mijlocul discuției și pleacă, atunci nu face niciodată așa ceva atunci când ești într-o conversație cu cineva. Din contră, fii prezent 100% atunci când vorbești cu un interlocutor. Zâmbește-i. Pune accent pe contactul visual și asigură-te că amândoi sunteți prezenți 100% în acel moment, în aceea discuție.

Citește și: 5 sfaturi care o să te ajute să rămâi concentrat. Plus un exercițiu de 20 de minute care să-ți limpezească mintea

4. Învață să pui întrebări și să le alegi mereu pe cele potrivite

Discuțiile adeseori devin plictisitoare sau chiar se transformă într-o monolog, iar motivul este de cele mai multe ori același: interlocutorii nu pun întrebările potrivite. Ce poți face? Arată că ești interesat de subiectul respectiv și pune întrebări. Fii curios, nu băgăreț. Iar atunci când observi că interlocutorul este pasionat de un subiect, acordă-i șansa de a-l dezvolta. 

5. Găsește mereu lucrurile pe care le ai în comun cu ceilalți

Pentru ca discuțiile să fie interesante caută un punct comun. Astfel vei dezvolta mai ușor relații cu cei din jur. Nu este un lucru ușor de făcut, dar depune efort pentru a face asta, o să îți aducă rezultate foarte repede. Sport, gastronomie, călătorii, lecturi sau seriale … sigur găsești un subiect comun cu orice interlocutor ai avea.

6. Asigură-te că îți amintești corect numele interlocutorilor și detalii importante din întâlnirile pe care le-ați avut

Rar găsești o greșeală mai mare decât să spui greșit numele unei persoane cu care tocmai ai avut o discuție. Sau să îi spui în față un alt nume. Asigură-te că știi mereu cu cine vorbești (numele și poate chiar funcția) și adu-l în discuție. De asemenea, participând cu atenție la discuții, reține informații și detalii interesante (numele copilului, ultima vacanță, animalul de companie, cartea sau serialul preferat) și accentuează-le pentru a arăta interes.

7. Caută să le cunoști pasiunile și transformă-le în subiecte de discuție

În final, vorbeam mai sus despre detalii, asigură-te că observi care sunt subiectele sau momentele care le aduc zâmbetul pe buze, le luminează fața, îi fac să vorbească mai aprins și mai interesat. Doar așa vei putea transforma aceste detalii în subiecte de discuții memorabile și le vei face interlocutorilor tăi o imagine pozitivă.


Dacă ai nevoie de o schimbare în carieră, cauți un loc de muncă sau te gândești la reconversie profesională, suntem aici. we do HR. Let’s build together.