7 modalități să nu mai fii stresat la birou

Nu puțini sunt cei care spun că sunt stresați la birou. De cele mai multe ori, nu ne tratăm anxietatea și ne strângem absolut toate puterile pentru a putea să termină ziua.

Însă, aceasta nu ar trebui să fie o soluție pentru noi. Și asta pentru că, cel mai probabil, o să simțim că nu mai putem și la un moment dat fie ne dăm demisia, fie să ne vedem nevoiți să ne luăm niște zile de concediu. Oricum, o să fie nevoie de o perioadă să îți poți limpezi mintea. Pentru a nu fii puși într-o astfel de situație dificilă, există câteva lucruri pe care le putem face în fiecare zi la birou care să ne ajute să nu mai fim stresați. De aceea, noi îți recomandăm șapte soluții pe care ai putea să le urmezi pentru a scăpa de anxietate:

1. Fii pregătit pentru eventualele situații neplăcute pe care le poți întâmpina

Este adevărat că stresul poate să vină atunci când nu te aștepți, cu toate acestea, există situații care știi că îți pot provoca anxietate. De exemplu, există oameni care nu se simt deloc în largul lor atunci când vorbesc în public (de pildă, atunci când trebuie să prezinte într-o ședință). Și atunci, dacă știi că această situație îți poate provoca anxietate, atunci ce poți face este să fii pregătit pentru ea. Practică-ți discursul în fața prietenilor sau a familie. Cu cât practici mai mult, cu atât nivelul de stres poate să fie mai mic.

2. Oferă-ți suficient timp pentru a-ți termina treaba

De cele mai multe ori, stresul este cauzat de deadline-uri. Așa că, atât cât se poate, încearcă să îți oferi suficient timp pentru a-ți termina fiecare activitate. Știm că cele mai multe task-uri sunt cu titlul de “acum” sau “ASAP (în cel mai scurt timp posibil)”, însă în același timp toată lumea este de acord că important este să îți faci treaba bine, în loc să o faci doar repede. Așa că, oferă-ți suficient timp pentru a-ți îndeplini activitățile cât mai bine cu puțină și nu uita nici să te relaxezi.


Citește și: Nu vrei să-ți pierzi angajații? Convinge-i să rămână: 4 lucruri simple care să le crească moralul


3. Fă sport

Cu cât ești mai sănătos, cu atât nivelul de stres este mai mic. Și atunci, recomandarea noastră este să îți pui în agendă câteva drumuri la sală (2-3 ori pe săptămână este perfect) sau chiar să îți iei puțin timp liber în timpul zilei și să faci o plimbare pe afară (poate chiar ai un parc în apropierea biroului). De asemenea, dacă simți că nivelul de anxietate este foarte ridicat, ai putea să te descarci la ore de kick-boxing, aerobic sau chiar box.

4. Mănâncă sănătos

La noi e o vorbă: ești ceea ce mănânci. Așa că alege cu grijă. Atunci când mănânci fast-food, de exemplu, corpul tău are tendința să se simtă mai obosit, mai sensibil, iar lucrul acesta va crește nivelul de anxietate. Deci, ia-ți timpul de care ai nevoie să mănânci sănătos.

5. Hidratează-te

Nu uita să bei apă. Cei mai mulți dintre noi ne începem ziua cu cafeaua în mână, însă nu uita că  marile cafenele din lume, o servesc alături de un pahar cu apă. Așa că, începe de dimineață să te hidratezi și continuă până seara. În plus, cofeina este posibil să îți crească nivelul de anxietate. Pe când, apa nu va face decât să te ajute să fii cât mai relaxat. Așa că, încearcă să bei cât mai multă apă în fiecare zi.

De asemenea, ai putea chiar să îți faci un obicei din a-ți lua o pauză de apă și de aer curat: o plimbare în parc și un pahar de apă cel puțin odată pe zi, cum îți sună?

6. Încearcă să ai oameni apropiați alături de tine

Atunci când simți că începi să fii stresat, este foarte important să ai unde să te refugiezi. Să ai o supapă de evadare într-un loc în care te simți în siguranță. Așa că, cel mai bine ar fi să ai alături de tine câțiva prieteni care să îți spună o glumă, o povestioară care să te facă să nu te mai gândești la lucrurile neplăcute. Oamenii care îți sunt aproape reprezintă cel mai important sistem de suport pentru că te vor înțelege imediat și îți vor oferi timpul de care ai nevoie pentru a îți încărca bateriile. Profită de prietenii pe care îi ai la birou, sunt cei mai importanți.

7. Relaxează-te sau meditează

Acordă-ți timpul de care ai nevoie să te relaxezi: fă puțin sport, ascultă muzică, ieși pe terasă cu prietenii tăi de la birou sau ia-ți câteva minute pentru a fi doar tu cu tine. În acest fel, vei putea să revii la birou și să te concentrezi pe ceea ce ai de făcut.

De asemenea, dacă îți place să meditezi, oferă-ți timpul de care ai nevoie pentru a face asta. Imediat ce simți că nivelul de stres crește, închide ochii, concentrează-te pe respirație și începe procesul de meditație. Există și aplicații care să te ajute în acest sens. Sesiunile de meditație pot să fie foarte scurte (câteva minute) sau lungi, important este să îți oferi timpul de care ai nevoie pentru a te relaxa și a-ți încărca bateriile.