7 semne care îți arată cum te percep subalternii

Curios să aflii cum te percep subalternii? Toți managerii își doresc, chiar dacă unii doar în secret, să fie apreciați și plăcuți de către sabalterni. Dacă nu admirați, măcar apreciați. Însă, atunci când trebuie să te gândești toată ziua la cum să-ți îndeplinești obiectivele și cum să creezi sisteme funcționale, devine din ce în ce mai greu să îți faci timp pentru angajații pe care îi ai.

De aceea, un studiu recent realizat de Cass Business School, din cadrul University of London a vorbit cu peste 28,000 de angajați pentru a afla care este incidența managerilor buni în comparație cu a celor răi. Iar rezultatele lor au fost foarte interesante: managerii buni sunt mult mai des întâlniți. Însă, nu acest rezultat este interesant, ci modul în care a fost explicat ce înseamnă un manager bun. Conform cercetării de mai sus, acesta este direct legat de gradul de satisfacție la locul de muncă a angajaților. 

Tocmai de aceea, dacă vrei să te regăsești în această categorie, ar trebui să te întrebi dacă îndeplinești cele 7 criterii de mai jos:

1. Cum te percep subalternii: un manager bun oferă feedback

Atunci când ai de condus o echipă nu uita că aceștia au nevoie de feedback. Iar această activitate ar trebui să fie foarte sus pe lista ta de priorități. Fii specific și spune adevărul. Chiar dacă poate în acel moment vor fi deranjați de acesta, în timp îl vor aprecia.

Citește și: 5 semne care îți vor arăta că o companie știe să angajeze cei mai buni oameni

2. Un manager bun își respectă angajații

Ai spune că este un criteriu extrem de ușor de trecut, însă, mai gândește-te odată. De câte ori nu ți s-a întâmplat să întârzii la o întâlnire, să te uiți la telefon în timpul unei discuții sau să treci pe lângă cineva pe hol fără să saluți. 

Iar dacă toate acestea ți se par niște lucruri foarte puțin importante, atunci află că Jane Dutton, de la University of Michigan, susține că nu mai puțin de 90% dintre angajați văd lipsa de respect ca pe o problemă foarte mare la birou. Așa că, întâi de toate, respectă-i pe cei din jurul tău.

3. Cum te percep subalternii: un manager bun te laudă atunci când faci un lucru bun

Arată-ți recunoștință printr-un mod personal. Nu trada acest lucru ca pe ceva simplu sau trivial și ajută-ți angajații să se bucure și de cele mai mici realizări. Fii alături de ei prin mesaje personalizate care să le arate măsura recunoștinței tale și a suportului pe care îl vor găsi mereu în biroul tău. 

Citește și: Cum îți schimbi job-ul? 5 pași către o schimbare de succes în viața profesioanală

4. Un manager bun te va ajuta să-ți faci treaba bine

Un manager bun reușește să-și ajute oamenii să depășească bariere, să ia deciziile potrivite și să se concentreze pe îndeplinirea obiectivelor fără să fie nevoie de “aportul” unor superiori. Acesta este prezent în viața echipei și o ajută cu toate resursele necesare. 

5. Cum te percep subalternii: un manager bun te încurajează și te susține să te dezvolți

Nu există nimic mai important pentru un angajat decât acela de a simți că lucrează într-un mediu în care este susținut și ajutat să învețe și să se dezvolte din punct de vedere profesional. De aceeea, un bun manager va fi mereu alături de echipa sa, ajutându-și oamenii cu răbdare și empatie în tot acest proces de învățare.

Citește și: Te gândești la demisie? Cum trebuie să prezinți această decizie? Și ce trebuie să faci după

6. Un manager bun reușește să îi facă pe oameni să lucreze împreună

Nu există nimic mai rău pentru un angajat decât să simtă că lucrează într-un mediu în care nu este ascultat și în care este rupt de toată lumea. De aceea, un bun manager pune accent pe colaborare, pe camaraderie și încearcă să promoveze o gândire în care pentru a avea succes, oamenii trebuie să lucreze împreună.

7. Cum te percep subalternii: un manager bun își ajută și își susține subalternii

Un bun manager știe să arate că este disponibil. Îi face pe angajați să simtă că ușa biroului său este mereu deschisă. Și își folosește timpul pentru a-și susține, a-și crește oamenii și a le oferi acestora nu doar feedback, ci și resurse și cunoștiințe.