75% dintre tinerii din Generația Millennial spun că acest lucru i-a ajutat să fie promovați în carieră

Tinerii din generația Millennial au astăzi aproape 40 de ani, ceea ce înseamnă că au ajuns deja în poziții de conducere. Mai mult decât atât, în următorii câțiva ani, forța de muncă majoritară va fi formată exact din acești oameni. Și atunci cum ne adaptăm noi, ca angajatori, nevoilor pe care le au aceștia.

Tocmai la această întrebare a încercat să răspundă platforma Akumina care a intervievat 1,051 de tineri cu vârsta între 18 și 36 de ani care se aflau în poziții de middle și executive management level în diferite companii de peste ocean. Aceștia au aflat care sunt prioritățile acestora, dar și cum au reușit să promoveze în carieră de-a lungul timpului. 

Care a fost cel mai interesant și surprinzător lucru din studiul Akumina?

Nu mai puțin de 75% dintre respondenți din generația Millennial au spus că au făcut job-hopping – conceptul vine de la cel de bar-hopping în care oamenii ies în oraș într-o seară și se plimbă din bar în bar, consumând și distrându-se în fiecare dintre acestea. Practic în job-hopping, oamenii stau destul de puțin în fiecare loc de muncă, învățând, dezvoltându-se și muncind în fiecare dintre acestea.

Astfel, în studiul celor de la Akumina, se arată că nu mai puțin de 40% dintre respondenți au avut patru sau mai multe job-uri. Iar acest lucru pentru a putea beneficia de promovare în carieră. Practic, la fiecare ofertă mai bună renunțau la locul de muncă. Dar asta fără să însemne că nu le păsa de job-ul lor sau că nu munceau. Tinerii din această generați sunt caracterizați ca fiind hard-working … aproape workaholici: 

  • 31% dintre respondenți au declarat că munceau oricât era nevoie pentru a-și duce la bun sfârșit task-urile
  • doar 12% au spus că munceau cele 40 de ore pe săptămână (8 ore / zi)
  • 41% munceau între 40 și 50 de ore / săptămână, iar 16% dintre aceștia au declarat că se concentrau mai mult pe rezolvarea task-urilor și nu pe programul de lucru 

Însă, 91% dintre respondenți consideră ca echilibrul dintre viața profesională și cea personală este important sau vital. Și, în mod interesant, 57% dintre aceștia își organizează această balanță folosind aplicațiile mobile. 


Citește și: Cauți să angajezi un tânăr din Generația Millennial? 3 beneficii cu care l-ai putea convinge


Iar atunci când vine vorba despre modul în care își conduc echipele, aceștia merg pe principiul sharing is caring (a împărți înseamnă a arăta că îți pasă). Și tot din studiul amintit, 70% dintre respondenți susțin că a împărți cu ceilalți informații personale (experiențe, hobby-uri etc) este un mod eficient de a deveni parte din echipă și de a o conduce fără să fie cu mână de fier sau bătut cu pumnul în masă. 

Care sunt lucrurile cele mai importante pentru generația Millennial?

În primul rând, pentru ei este important feedback-ul. Chiar și din pozițiile de management. Din studiul celor de la Akumina reiese că pentru aceștia este important să aibă ocazia să poată vorbi în privat cu CEO-ul companiei. Mai mult decât atât, 70% dintre respondenți susțin că țin cont de feedback-ul critic și li se pare extrem de important să aibă parte de mentorat din partea colegilor cu mai multă experiență în anumite domenii. 

Pe de altă parte, își doresc recunoaștere. 92% dintre ei consideră important și foarte important ca meritele lor să fie recunoscute nu doar de către ceilalți colegi, ci mai ales de oamenii din conducere. 

Le place să lucreze de acasă. 66% dintre respondenți spun că aleg companiile care îi lasă să lucreze din când în când (măcar) remote. Iar 89% dintre aceștia au declarat că lucrează cel puțin odată pe săptămână de acasă. Iar 36% dintre ei susțin că și-ar dori să lucreze de minim trei ori pe săptămână remote, astfel încât să nu mai piardă timpul pe drumul până la birou.