8 întrebări pe care trebuie să le pui într-o întâlnire

Ți s-a întâmplat vreodată să fii într-o întâlnire și să nu știi ce întrebări să pui pentru a rezolva probleme despre care discutați? Pentru aceste cazuri, ți-am pregătit opt întrebări pe care trebuie să le pui într-o întâlnire: o lista pe care ar fi bine să o folosești dacă vrei să rezolvi orice problemă. 

1. Ce am făcut bine și ce putem face mai bine?

Atunci când te afli într-o poziție de leadership trebuie întotdeauna să știi care sunt dificultățile și cum poți să le rezolvi. În acest sens, studiile arată că există un fenomen psihologic numit “positive reframing” în care dacă alegi o variantă mai puțin punitivă pentru rezolvarea unei situații, vei obține rezultate mai bune. Altfel spus, în loc să-ți întrebi colegii cum și de ce au greșit, află de la ei cum pot lucra mai bine. 

2. Pe cine mai putem întreba despre asta?

O altă modalitate prin care poți rezolva o situație este să obții cât mai multe informații. Exact ca în cazul unui brainstorming, cu cât ai mai multe păreri și idei, cu atât vei avea o plajă mai mare de unde să alegi soluția pentru problema cu care te confrunți. Nu ai nevoie de cei mai mari specialiști pentru a strânge aceste idei, trebuie doar ca oamenii din întâlnirea respectivă să înțeleagă exact situația în care se află. 

Citește și: 10 lucruri pe care să le faci înainte să-ți dai demisia

3. Ce ar putea merge rău?

În loc să folosești jargonul de business precum “blockers” ori “pain points”, mai bine întreabă-ți colegii direct: ce ar putea merge rău? Doar aflând răspunsul la această întrebare, poți să începi să te gândești la soluții. Este adevărat că atunci când începeți să vă gândiți într-o întâlnire la ce scenarii problematice ați putea întâlni pe drum, timpul ar putea să nu mai fie de partea voastră. Însă, obiectiv vorbind, nu poate exista un infinit de cazuri problematice și, cu cât vorbiți mai mult despre ele, cu atât puteți folosi feedback-ul pentru a le rezolva. Dar încercați să nu exagerați și să nu vă panicați, totul se poate rezolva!

4. Cum arată acest lucru pe termen lung?

Dacă vă faceți un roadmap cu rezultatele bune o să aveți poate chiar mai mult de câștigat decât dacă vă întrebați cum puteți să greșiți. Așa că, gândiți-vă pe termen lung, 6 luni – 1 an și faceți-vă o strategie – problemele cu care o să vă confruntați, pitch-urile pe care trebuie să le susțineți, obiectivele pe care trebuie să le atingeți. 

5. Cum fac ceilalți?

Pentru a rezolva orice problemă trebuie să știi ce resurse ai la îndemână, dar și să afli cum au făcut alții. Așa că, poate ar fi bine să existe cineva în echipă care să facă un mic research despre cum au rezolvat alte companii probleme cu care vă confruntați. 

6. Ce am făcut de la ultima noastră întâlnire?

Deși este crucial să te uiți întotdeauna în față, este important să analizezi și ce ai făcut în trecut. Asigură-te că toată lumea și-a rezolvat task-urile pe care le avea de la ultima întâlnire. Orice deadline nerezolvat poate atârna destul de mult în succesul situației pe care o discutați și poate să te încurce în special atunci când apare o problemă nouă. Așa că, atunci când te gândești la viitor, este bine să te asiguri că toată lumea și-a îndeplinit obiectivele setate la ultima întâlnire.

Citește și: Cum scriem corect un mail de afaceri? Sfaturi de la un CEO de succes

7. Cine este cea mai bună persoană pentru a rezolva această problemă?

Atunci când verifici dacă toată lumea și-a îndeplinit task-urile setate la ultima întâlnire, gândește-te întotdeauna să ai o abordare de tip “positive reframing”, despre care vorbeam mai devreme. Dacă vezi că lucrurile nu sunt rezolvate, iar responsabilitatea a fost a unui om, în loc să îl cerți, mai bine deschizi oportunități pentru noi talente. Evident, că cei care au fost responsabili de acțiunea respectivă pot să își ia poziția înapoi dacă lucrurile nu funcționează în noua formulă. Dar experimentul acesta merită încercat, mai ales când vrei să dai mai multă responsabilitate unor angajați mai noi.

8. Ce urmează?

Vorbeam mai devreme despre importanța unui roadmap, însă chiar dacă este bine să ne uităm în viitor, la fel de util este să ne setăm obiective pentru perioada imediat următoare. Problemele pot fi rezolvate ușor dacă toată lumea știe exact ce trebuie să facă și care le sunt deadline-urile pentru asta. Doar dacă toată lumea își știe rolul exact în echipă poți rezolva probleme și poți câștiga timp, energie și bani. 


Dacă ai nevoie de un sfat în carieră, cauți un loc de muncă sau te gândești la reconversie profesională, suntem aici. we do HR. Let’s build together.