9 modalități să te simți mai bucuros la birou, după Harvard

De ce trebuie să faci totul pentru a fi mai bucuros la birou? Deja toată lumea știe că un angajat optimist, încrezător și, de ce nu, fericit, lucrează mai bine și este mai productiv la locul de muncă. Iar lucrul acesta ar trebui să devină lege pentru toți angajații și oamenii de resurse umane.

De aceea, în 2015, University of Warwick a realizat un studiu în 2015 a demonstrat faptul că oamenii fericiți sunt de cu 12% mai productivi decât media angajaților. Iar în același an, o altă cercetare publicată în Harvard Business Review a sugerat nu doar că oamenii nefericiți sunt mai puțini productivi, dar și că devin mult mai scumpi pentru companiile pentru care lucrează. 

Mai mult decât atât, cercetarea amintită mai sus, făcută de Queens School of Business și Gallup Organization a arătat că angajații nefericiți au o rată de absenteism cu 37% mai mare decât norma, au 47% mai multe accidente și 60% mai multe erori sau greșeli. De asemenea, companiile cu cei mai mulți angajați nefericiți observă 18% mai puțină productivitate, 16% mai puțin profit, 37% mai puțină creștere la locul de muncă și 65% mai puțină creștere a prețurilor în timp. 

Bucuros la birou? Dar de ce este atât de importantă fericirea angajaților?

Există un studiu mai recent realizat tot de cei de la Harvard care încearcă să răspundă la această întrebare, subliniind că bucuria angajaților ar trebui să fie prioritate zero pentru toate companiile. Cercetătorii arată că oamenii caută să se simtă bine la locul de muncă și, cel mai important, să creeze legături cu colegii lor. 

Iar pentru a demonstra importanța acestui lucru, aceștia fac comparația cu echipele sportive în care performanța acestora este în strânsă legătură cu atmosfera grupului. Într-o echipă în care sportivii se simt bine, se pot depășii limitele și pot fi câștigate bătăliile. Succesul aduce bucurie. Iar bucuria este energia care stă la baza succesului. 

Citește și: Cele mai bune job-uri pentru introverți și extroverți

Iar concluziile de mai sus, i-au făcut pe cercetătorii de la Harvard să se întrebe dacă pot aduce învățămintele din sport pentru a le replica în business. Și se pare că acest lucru este foarte posibil și ușor de făcut. Pe de altă parte, studiul le-a arătat că dacă 90% dintre respondenți își doreau să simtă bucurie la birou, doar 37% dintre ei erau dispuși să facă ceva în acest sens.

Care sunt cei nouă pași pe care trebuie să-i urmezi pentru a fi mai bucuros la birou, după cercetătorii Harvard:

  1. Trebuie să găsești armonie în echipă
  2. Înțelege-ți rolul în echipă și impactul pe care îl are munca ta în interiorul companiei
  3. Încearcă să îi ajuți pe toți să-ți recunoască munca și apreciază munca pe care o fac colegii tăi
  4. Găsește-ți scopul, misiunea
  5. Ajută-ți colegii să evolueze
  6. Fii vocal cu privire la bucuria pe care o experimentezi
  7. Creați echipe care să pună mai mare preț pe divertisment
  8. Fii alături de colegii tăi pentru ca și ei să fie alături de tine
  9. Iar dacă nu ești mulțumit la locul de muncă, ia în considerare să găsești un nou loc de muncă, oricât de grea ar fi această schimbare. 

Citește și: Cum și-ar dori șeful să fii: 5 lucruri pe care să le îmbunătățești


Dacă aveți nevoie de orice sfat din zona resurselor umane, suntem aici. Hai să ne cunoaștem: we do HR. Let’s build together.