Ai grijă de angajații tăi: 4 modalități prin care să le arăți aprecierea

Nu este niciun secret: toată lumea se bucură atunci când este apreciat. Evident, o creștere a salariului sau poate niște beneficii materiale sunt bine primite. Însă, angajații au început, din ce în ce mai des, să se bucure atunci când munca lor este apreciată și prin beneficii care nu sunt deloc din această categorie. Și atunci ce poți face?

1. Toată lumea apreciază un program flexibil

Probabil că acesta este beneficiul cel mai important pentru toți angajații actuali: să aibă un program de lucru flexibil. De altfel, într-un studiu realizat de CareerBuilder se arată că aproape 60% dintre angajați recunosc că acest lucru îi poate convinge să rămână la actualul loc de muncă. Mai mult decât atât, acest beneficiu îi poate face să accepte și o ofertă salaria mai mică. Iar un program de lucru flexibil se poate referi la:

  • ore mai târzii de început al programului pentru părinții care trebuie să își ducă copilul la școală (sau din contră, o oră de final de program mai devreme)
  • un program de lucru de patru zile
  • sau, cel mai întâlnit, posibilitatea de a lucra de acasă

Recomandare: managerii ar trebui să țină o evidență clară a performanțelor angajaților care beneficiază de acest lucru. Și doar dacă rezultatele lor sunt foarte bune, atunci trebuie încurajați să continue.

2. Mai multe zile de concediu

Un alt beneficiu care te va ajuta să îți păstrezi angajații este să le oferi posibilitatea să aibă mai multe zile de concediu decât cele legale. Le poți oferi acest lucru ca o recompensă pentru un proiect îndeplinit cu succes ori pentru o perioadă în care a lucrat foarte mult și cu deadline-uri foarte strânse.

Pe de altă parte, mai poți implementa și politica “Vinerii Scurte”. Într-o anumită zi de vineri din lună sau poate în toate vinerile, poți avea zi scurtă. Programul să se termine după prânz. Iar week-endul să înceapă mai devreme pentru cei care și-au terminat treabă. A le oferi mai mult timp liber angajaților este cel mai bun beneficiu. Nu te costă nimic. Dar te poate ajuta enorm să îi ajuți pe aceștia să fie mai relaxași și mai fericiți.

3. Zile de vacanță nelimitate

Există anumite companii care au o politică foarte interesantă: în loc să aibă un număr fix de zile de concediu pe care un angajat și le poate lua, îi încurajează pe angajați să își ia oricâte zile liber vor sau au nevoie. Și, se pare că firmele care au această filosofie nu se plâng deloc de faptul că angajații lor ar abuza de ea.

Un exemplu este compania LRN, din New York, care are această politică de mai bine de 3-4 ani. Aceștia susțin că, la început, compania i-a informat pe angajați de schimbările făcute. Și, rezultatele au fost pozitive, angajații fiind foarte atenți la modul în care zilele lor liber ar putea afecta bunul mers al companiei. Iar acum, un angajat are, în medie, trei săptămâni de concediu. Adică, aproximativ același număr de zile libere oferite în mod normal. Diferența? Faptul că este decizia angajaților când și cum și le iau. Ei sunt cei care fac alegerea: fără reguli, având încrederea angajatorilor și fiind conștienți de așteptările pe care le are toată lumea de la ei.


Citește și: Nu vrei să-ți pierzi angajații? Convinge-i să rămână: 4 lucruri simple care să le crească moralul


4. Posibilitatea să își ia o perioadă sabatică

Iar companiile care vor să iasă cu adevărat în evidență, într-un mod pozitiv, pot să facă pasul cel mare, oferindu-le angajaților posibilitatea să își ia o perioadă sabatică. Câteva luni. Poate chiar un an. O perioadă în care omul respectiv poate să plece în lume. Să călătorească. Sau să se dezvolte profesional într-o anumită direcție.

Un astfel de exemplu este compania din Dallas, The Marketing Arm, care a creat un program special pentru angajații care sunt de foarte mult alături de ei. Practic, zilele sabatice pe care și le pot lua sunt direct proporționale cu numărul de ani din cadrul companie. Astfel, pentru cei care sunt de șapte ani alături de ei, au o perioada de 7 zile sabatice. Pentru cei care au 15 ani în companie, au dreptul la 15 zile. Iar cei de la The Marketing Arm susțin că tocmai acest program i-a ajutat să își fidelizeze angajații și să își recruteze noi membrii în echipă.