Cauți să angajezi un tânăr din Generația Millennial? 3 beneficii cu care l-ai putea convinge

Ne luptăm din ce în ce mai greu cu situația din piața de muncă actuală. Goana după talente devine din ce în ce mai aprigă. Iar beneficiile pe care trebuie să le oferim pentru a-i convinge pe tineri să accepte job-urile pe care le avem, cresc din ce în ce mai mult. Companiile se luptă din greu pentru a recruta forță de muncă tânără care reprezintă mai bine de o treime din piața actuală. Și, în aceste condiții dificile, ce putem face? Cum putem să ne asigurăm că viitorii noștri angajați vor fi cei mai buni pentru noi. Și cum putem să ne asigurăm că oamenii pe care ni dorim alături, vor veni.

Simplu: schimbă modul de recrutare

Tinerii nu mai sunt interesați doar de salariul pe care ești dispus să îl acorzi pentru poziția respectivă. 89% dintre aceștia sunt mai interesați de beneficiile din pachetul propus, decât de salariul în sine. În acest sens, Paris Wallace, CEO al Ovia Health vorbea despre faptul că astăzi companiile trebuie să își schimbe modul de a recruta, punând mai mult preț pe ce beneficiile le oferă viitorilor angajați.

Wallace vorbește, astfel, despre 3 beneficii la care ar trebui să ne gândim neapărat atunci când construim o ofertă pentru un job care se adresează unui tânăr din Generația Millennial:

  • Programe de dezvoltare profesională: în acest moment, companiile trebuie să își concentreze eforturile pentru a le pune la dispoziție angajaților tot felul de programe prin care să se poată dezvolta atât profesional, cât și personal. Poți să le organizezi cursuri sau workshop-uri pe diferite subiecte – legate sau nu de fișa lor de post. Sau poți să îi provoci să își depășească cerințele de job și să învețe alte lucruri (de la sport la artă, de la business la psihologie sau sociologie). De asemenea, poți să îi încurajezi să preia alte poziții din companie – locul managerilor cu care lucrează sau locul unor colegi din alte departamente – astfel încât să înțeleagă munca colegilor cu care lucrează zi de zi. 
  • Beneficii la care să aibă acces membrii familiei: acestea pot să se adreseze pachetului de beneficii de sănătate (ex: acces la abonamentul făcut la o clinică privată) sau de sport (ex: accesul la aceleași condiții pe care le are angajatul pentru abonamentul la sală), dar se pot extinde și la beneficii mai puțin tradiționale (ex: conturi de Netflix sau Spotify). De asemenea, putem să ne gândim la invitații la petrecerile organizate cu ocazia anumitor sărbători (Paște, Crăciun) sau la zile libere legate de anumite evenimente importante (prima zi de școală, serbări).
  • Încurajarea unei vieți sociale active: nu uitați, vorbim despre oameni tineri care vor să aibă o viață personală activă, așa că vor dori să aibă un program flexibil, poate chiar posibilitatea să lucreze remote din când în când. Nu vor accepta un program care să nu le permită să își vadă prietenii sau familia – iar orele suplimentare vor fi mereu o problemă. În schimb, vor aprecia foarte mult dacă vor avea acces la anumite activități de relaxare (săli de jocuri, sala de fitness) și de socializare (petreceri organizate după programul de birou).

Citește și: De ce nu ne mai cucerim viitorii angajați doar cu un salariu atrăgător?