Ce ar trebui să învețe freelancerii sau cei care lucrează remote de la cei care au program fix

Mai am două ore și ajung acasă. Am zburat peste 8,000 de kilometri pentru a mă întâlni cu echipa din India cu care lucrez. Compania în care sunt angajat este din Statele Unite ale Americii, nu i-am întâlnit niciodată față în față. Locuiesc în România, dar munca mea este pe o piață de care mă desparte un ocean. Lucrez remote. Și cu toate astea, rezultatele mele nu doar că sunt foarte bune, dar îmi face plăcere să fac parte din compania în care lucrez.

Aceasta ar putea fi o poveste pe care să o auzi deja destul de des. Numărul freelancerilor și a persoanelor care vor sa lucreze remote a crescut foarte mult în ultimii ani. Mai mult decât atât, studiile arată că aceștia sunt mai productivi și mai eficienți decât cei care au un program fix și un birou la care vin zilnic. 

Și cu toate astea, cei care aleg să lucreze de unde vor, au încă multe lucruri de învățat de la cei care aleg clasicul program de opt ore la birou. Ce să învețe? Vă spunem de mai jos: 

Citește și: Te gândești la un job remote? Iată cum ar trebui să te prezinți la un interviu de angajare

Remote sau cu program fix, cu toții luptăm în același ring

Oamenii care lucrează remote în echipe de customer support pentru companii care se află la un ocean distanță de ei sunt cei care au grijă de clienți sunt cei care oferă informații și insight-uri extrem de importante pentru business-ul respectiv. Sunt cei care vorbesc cu clienții, sunt oamenii din prima linie. Și, vorbind cu ei, ne dăm seama cum este lumea afacerii noastre cu adevărat. Fiecare discuție îți arată cum este clientul tău – de la nevoile și până la dorințele sale. Iar astfel de conversații pe care le poți avea cu colegii tăi pe balcon sau la un suc într-o pauză îți pot oferi informații extrem de importante în munca pe care o faci. 

Așa că, primul lucru pe care ai putea să îl înveți de la oamenii care lucrează într-un birou este cum să relaționeazi cu colegii tău astfel încât să obții informații care să te ajute în munca ta. Cum să vorbești cu ei despre muncă, dar și lucruri personale. Și, implici, cum să te dezvolți alături de ei.

Citește și: 10 lucruri pe care să le faci înainte să-ți dai demisia

Uneori a vedea munca din spatele cortinei poate fi un proces revelator

De multe ori atunci când lucrezi remote nu cunoști tot ce se ascunde în spatele unei soluții. Ești la mii de kilometri distanță de echipa de dezvoltare și ai o problemă tehnică. Raportezi bug-ul respectiv într-un tichet pe care îl urci într-un sistem și până dimineața problema a dispărut. Magie. 

Ce am puteam învăța de la colegii care lucrează într-un birou? Care este procesul prin care se identifică, se analizează și se rezolvă o problemă. Care este sistemul din spatele magiei. E important să știm ce presupune fiecare job și să înțelegi de ce rezolvarea unei probleme ar putea dura câteva ore sau chiar câteva zile. Deși uneori e  fain doar să crezi în magie și să te bucuri de rezultate.

Citește și: 3 întrebări la care să-ți răspunzi înainte să iei decizia să faci o schimbare în carieră

Câteva ore petrecute alături de colegii tăi poate fi plusul profesional de care ai nevoie

Mai ales în cazul introverților, munca remote este perfectă. Îți creezi o rutină, niște patternuri care te ajută să fii eficient. Însă, uneori, ai nevoie să-ți depășești limitele, să ieși din zona de confort. Și atunci când o să ajungi la birou o să vezi că este chiar amuzant să vorbești cu colegii, să auzi toate discuțiile despre meciul de aseară, cel mai recent serial sau cea mai controversată știre. 

În plus, tot la birou poți observa care este dinamica echipelor, care sunt procesele pe care le are fiecare dintre acestea și care sunt modalitățile pe care le aleg pentru îndeplinirea unor activități. 

Toate aceste experiențe te dezvoltă atât în plan personal, cât și în cel profesional și te ajută atunci când te întorci la job-ul tău remote.