Ce carte ar trebui să citească orice antreprenor care vrea să schimbe lumea?

Filosoful chinez Lau Tzu spunea că drumul celor o mie de kilometri începe cu un prim pas, o primă carte. În acest sens, antreprenorii care vor să schimbe lumea trebuie să înceapă cu o primă pagină citită. Și nu există modalitate mai bună să-ți găsești inspirația dacă nu în lecturile celor care au reușit să aibă succes în felul în care îți dorești și tu. Citind povești inspiraționale despre afaceri care au reușit, despre oameni care au ajuns să fie schimbarea pe care și-au dorit-o, vei găsi sfaturile și informațiile de care ai nevoie pentru a lua cele mai bune decizii în situații critice. Și, mai ales, de a-ți găsi curajul de care ai nevoie pentru a face pasul cel mare către succes … primul pas.

Iar pentru a te ajuta în drumul tău către reușită am întocmit o listă de lecturi obligatorii pentru toți antreprenorii care vor să schimbe lumea. Cele șase cărți pe care ar trebui să le citești înainte să devii antreprenor:

Carte:  Start Something That Matters (Blake Mycoskie, fondatorul TOMS Shoes)

În cartea sa – autobiografie și, în același timp, un ghid de antreprenoriat social – Blake Mycoskie spune povestea fascinantă despre cum, în 2006, a lansat TOMS Shoes și cum a ajuns astăzi să își transforme compania într-una de renume mondial.

Printr-o proză ușoară și uneori amuzantă, Mycoskie împărtășește modul în care a folosit conceptul „One for One”: astăzi vinzi o pereche de pantofi, mâine oferi una. Acesta și-a bazat modelul de business pe inspirație, deși nu avea aproape deloc experiență în acest domeniu și nici conexiuni. Mycoskie a lansat TOMS Shoes cu promisiunea pentru un mâine mai bun. Și a reușit. Cum? Aflați din cartea sa. 

Let My People Go Surfing: The Education of a Reluctant Businessman(Yvon Chouinard, fondatorul Patagonia)

În autobiografia sa, Yvon Chouinard împărtășește modul în care a reușit să implementeze în filosofia afacerii sale ideea de a da înapoi comunității din care face parte. Vorbește despre cum a reușit să facă din Patagonia un brand care este asociat cu activismul, explicând în carte de ce și-a clădit business-ul pe donațiile importante către organizațiile non profit de mediu. 

De asemenea, aventurierul francezo-canadian povestește despre expedițiile sale și pasiunea pentru alpinismul extrem care au stat la baza celor mai renumite modele de îmbrăcăminte și echipamente sportive semnate Patagonia.

Citește și: 10 cărți pe care ar trebui să le citești înainte să îți dai demisia

How to Change the World: Social Entrepreneurs and the Power of New Ideas (David Bornstein)

În cartea sa, David Bornstein, un jurnalist dedicat inovației sociale, prezintă mai multe studii de caz despre oameni din întreaga lumea care au reușit să aibă succes. Acesta vorbește despre antreprenori și vizionari care s-au remarcat prin acțiunile lor, printre care filantropul brazilian Roberto Baggio, câștigătoarea premiului Nobel pentru Pace Jody Williams sau activista pentru mediu Diana Propper – Bornstein.

The Power of Unreasonable People: How Social Entrepreneurs Create Markets that Change the World(John Elkington)

Printr-o scriitură foarte colorată, Elkington vorbește despre cum au reușit câțiva oameni de afaceri să aibă un impact foarte puternic asupra unora dintre cele mai presante problemele sociale, economice și de mediu din lume. Elkington explică care au fost modelele și strategiile de afaceri pe care le-au folosit aceștia. Și, în fiecare capitol, detaliază modalitățile radicale prin care anumiți antreprenori și-au asumat riscuri și cum eforturile lor au dat roade.

Citește și: 5 filme despre succes la care ar trebui să te uiți

Get Big Fast and Do More Good: Start Your Business, Make It Huge, and Change the World(Ido Leffler and Lance Kalish)

În această carte, antreprenorii australieni Lance Kalish și Ido Leffler, co-fondatori ai companiei de produse de înfrumusețare Yes to Inc., din San Francisco, împărtășesc modul în care abordarea lor eco-friendly a dus la un echilibru perfect între profit și activism. Practic aceștia propun produse sănătoase de frumusețe și, mai mult decât atat, cu profitul pe care îl fac din vânzarea acestora ajută câteva școli din Africa în inițiativa lor sa ofere copiilor din zone defavorizate mancare sanatoasa.

În cartea lor, cei doi oferă, de asemenea și sfaturile lor despre cum să fondezi o afacere care să reușească să-și mențină principiile în timp devine profitabilă. Dar și cum, în pofida unei vieți profesionale foarte agitate, cei doi reusesc sa mentina o viata personala armonioasa.

Carte: The Third Wave: An Entrepreneur’s Vision of the Future (Steve Case)

Ca pionier al lumii digitale, Steve Case a ajutat la crearea Internetului și World Wide Web-ului așa cum îl știm noi. În acest proces, a modelat lumea și felul în care interacționăm și tranzacționăm online în acest moment. În ultima sa carte, Case încearcă să ne pregătească pentru următoarea evoluție a internetului pe care o numește „al treilea val”.

Case vorbește, de asemenea, despre un viitor în care antreprenorii vor transforma cele mai importante sectoare – de la sănătate, educație sau transport, la energie și alimentație. În cele 13 capitole ale cărții, Case explică cititorilor strategiile pe care întreprinderile, indiferent de marime vor trebui să le adopte pentru a răspunde nevoilor în continuă schimbare ale oamenilor din mijlocul revoluție digitale.