Cum descoperă cei mai buni manageri adevăratele talente?

Cei mai buni manageri sunt, de obicei, experți în domeniile lor. Însă pentru a conduce eficient, aceștia trebuie să își dezvolte o altă abilitate, una care este adesea trecută cu vederea: managementul talentelor. Cei mai buni manageri trebuie să aibă abilitatea de a vedea talentul înaintea celorlați, să provoace și să dezvolte potențialul uman și să găsească nu doar cel mai bun angajat pentru fiecare rol, ci și cel mai bun rol pentru fiecare angajat. Pe scurt, marii manageri trebuie să fie, de asemenea, și agenți de talente.

Însă pentru asta este nevoie ca liderii să fie mai deschiși și să își adapteze metodele de angajare la contextul actual al piaței muncii. De altfel, un studiu realizat de ManpowerGroup pe 40.000 de organizații din 43 de țări arată că unul din doi angajatori nu poate găsi abilitățile de care are nevoie. Iar acest lucru sugerează că strategiile lor de planificare a talentelor lor nu sunt suficient de eficiente. Și, deși nu există „cea mai bună” modalitate de a angaja talente, cu siguranță există abordări mai bune decât cele pe care ne-am bazat în trecut. 

Tocmai de aceea, mai jos găsiți șapte recomandări pentru a vă îmbunătății tactica de angajare actuală și să vă dezvoltați abilitățile de management al talentului.

1) Planifică înainte

De câte ori nu vi s-a întâmplat ca, în timpul interviurilor de angajare, să fiți întrebați care vă sunt aspirațiile pentru următorii cinci ani? Și totuși, puțini manageri se întreabă care este strategia lor de talent pentru aceeași perioadă. 

Cei mai mulți lideri știu ce tip de angajat își doresc în acest moment, dar foarte puțini se gândesc pe termen lung. Dacă știți unde doriți să ajungeți din punct de vedere busienss, concentrați-vă eforturile asupra angajării cuiva cu abilitățile și expertiza pe care să o puteți folosi și pe mai departe. Și mai este ceva: nu presupuneți că toată lumea pe care o aveți astăzi va rămâne.

Citește și: Cauți să angajezi un tânăr din Generația Millennial? 3 beneficii cu care l-ai putea convinge

2) Gândește-te la viitor

Cele două mari greșeli pe care managerii le fac atunci când evaluează potențialii angajați sunt aceleea că se ​​concentrează prea mult pe performanța lor trecută și că supraevaluează importanței CV-ului. De altfel, World Economic Forum arată într-un studiu că 65% din locurile de muncă de astăzi nu vor mai fi în jur de 15 ani. Iar lucrul acesta înseamnă că managerii de astăzi nu mai pot pune atât de mult preț pe CV-uri: acestea fiind concepute în primul rând pentru a pregăti oamenii pentru locuri de muncă prezente, mai degrabă decât viitoare. 

Și deși este posibil să nu putem ghici care vor fi acele locuri de muncă ale viitorului, este clar că oamenii vor fi mai pregătiți să le facă față dacă vor avea abilități, precum inteligența emoțională sau capacitatea de învățare – trăsăturile fundamentale care determină dobândirea de noi abilități și cunoștințe.

3) Nu căuta imediat soluția în exterior

De cele mai multe ori atunci când avem nevoie de un om într-o echipă, ne gândim imediat să aducem pe cineva din exterior. Studiile arată, însă, că angajările externe durează mai mult, iar oamenii aduși au nevoie de adaptare. În plus, acestea sunt plătite mai mult decât dacă s-ar lua în considerare candidați interni. 

De aceea, recomandarea noastră este să vă gândiți la angajări interne în primul rând. Acestea tind să aibă un proces de adaptare mai rapit și o rată de succes mult mai mare, în principal datorită faptului că angajații știu deja cultura companiei și sunt mult mai loiali. În plus, promovarea candidaților interni îi va stimula și pe ceilalți angajați: puterea exemplului. 

4) Promovează diversitatea 

Majoritatea managerilor au tendința de a angaja oameni care le amintesc de ei înșiși, iar acest lucru este în defavoarea diversității și poate dăuna performanței echipei. Pentru că, atunci când angajăm oameni la fel ca noi, reducem probabilitatea de a crea echipe cu competențe complementare. 

De aceea, vă recomandăm să gândiți creativ: companiile care caută talente diverse tind să aibă rezultate financiare mai bune.

Citește și: 3 lucruri pe care ar trebui să le știi înainte să angajezi pe cineva din Generația Z

5) Încearcă să îți susții alegeri cu argumente și date 

A greși este omenește, însă, un bun manager știe să recunoască asta. În realitate, însă, lucrul acesta nu se întâmplă. De altfel, cercetările arată că aceștia ar umfla mai degrabă calificativele de performanță decât să admită că au angajat persoana greșită. Autocritica este foarte imporantă, de aceea este important să vezi dacă opinia ta despre performanța lor se aliniază cu ceea ce cred alții. De asemenea, înainte de a lua o decizie înarmează-te cu date și argumente care să te ajută să te ajute să o justifici, chiar dacă în timp se va dovedi a fi greșită. 

6) Gândește-te mereu la echipă

Trăim într-o lume a individualismului, însă aproape tot ce este important astăzi a fost realizat ca un efort uman colectiv – oameni cu medii diferite care se reunesc pentru a-și folosi talentele în sinergie. Așa că, atunci când faci o angajare concentrează-te mai puțin pe indivizi și mai mult pe configurația echipei tale: cum vor lucra aceștia împreună, vor putea să se completeze reciproc, vor putea personalitățile lor să se alinieze? Managerii buni știu că pentru ca echipele să aibă succes, toată lumea trebuie să gândească că „echipa este mereu înainte de toate”.

Citește și: 5 roluri diferite pe care ți le dorești neapărat în echipa ta

7) Ajută-ți oamenii să fie mai buni

Cei mai buni manageri recunosc potențialul chiar și atunci când nimeni nu îl vede. Și așa cum spuneau profesorii Herminia Ibarra și Anne Scoular, „rolul managerului este acela de a deveni un antrenor”. Acesta trebuie să știe cum să ofere un feedback critic, să știe cum să aibă conversații dificile și cum să abordeze situațiile în care angajatul are performanțe slabe. Dar, înseamnă și să știe să prevadă nevoilor acestora, astfel încât îi ajută pe aceștia să crească.