Cum îți poți da seama dacă ești făcut pentru a ocupa o poziție de conducere într-o companie

Poate că acum abia ești la primul tău job într-o companie importantă. Sau poate că ești deja într-o poziție de conducere. Indiferent de contextul în care te afli în acest moment în carieră, dacă ești un om ambițios care are un plan foarte bine stabilit este timpul să îți propui să ocupi în viitor scaunul de CEO al unei companii.

Însă, a ajunge într-o astfel de înseamnă, de multe ori, a fi la locul potrivit în momentul potrivit. Pe de altă parte, indiferent de contextul în care te afli acum, a ajunge într-o poziție de conducere importantă presupune să îndeplinești câteva calități esențiale: de la comunicare la leadership. Și tocmai pentru a te ajuta să îți dai seama dacă ai sau nu aceste lucruri, Tiffany Franklin, fondator al companiei TJF Career Coaching, ne oferă șapte criterii pe care ar trebui să le îndeplinești pentru a visa la o astfel de poziție importantă: 

1. Nu-ți este teamă să îți asumi riscuri calculate

Într-o poziție de conducere trebuie să știi când și cum să iei decizii importante care să aibă un impact important asupra viitorului companiei din care faci parte. Dacă poți să oferi stabilitate echipei pe care o conduci și, în același timp, știi să îți asumi riscuri care să aducă beneficii pe termen scurt și lung, atunci viitorul tău este clar într-un astfel de job de conducere. 

Un om care se află într-o astfel de poziție trebuie să știe să analizeze atât factorii interni, cât și pe cei externi. Și să știe exact ce impact pot avea asupra business-ului și a domeniului de activitate din care face parte. Altfel spus, dacă îți dorești un astfel de job trebuie să ai abilitatea să înveți din trecutul companiei pentru a putea să îți asumi riscuri calculate care să determine viitorul acesteia. 

2. Știi să comunici

Comunicarea este una dintre pietrele cele mai importante de la temelia leadership-ului. Iar atunci când vrei să ocupi o poziție de conducere trebuie să-ți motivezi oamenii, să știi cum să le prezinți viziunea, astfel încât să o înțeleagă și să o accepte. Mai mult decât atât, atunci când te afli într-o astfel de poziție importantă trebuie să știi cum să dezvolți relații cu angajații tăi, astfel încât să le oferi acestora satisfacția că fac parte dintr-o echipă frumoasă, în care se simt bine, motivați și apreciați. 

De altfel, acesta este și unul dintre factorii cei mai importanți pentru ca un angajat, mai ales din Generația Millennial, să rămână într-o companie – mai multe despre acest subiect puteți să citiți în articol 75% dintre tinerii din Generația Millennial spun că acest lucru i-a ajutat să fie promovați în carieră

3. Îți dorești de fiecare dată să te depășești … eventual să ajungi cât de repede într-o funcție de conducere

Posibilitatea unei astfel de oportunități profesionale nu se întâmplă în primii ani de carieră. Cel mai probabil nici măcar în primul deceniu. O astfel de poziție se câștigă după mult timp și multe provocări profesionale la care ai făcut față cu brio. Și, de cele mai multe ori, pentru a ajunge aici trebuie să ajungi să câștigi multe experiențe și, mai ales, respectul oamenilor cu care lucrezi, al specialiștilor și al liderilor din domeniu.

4. Ai inteligență emoțională

Nu este suficient să fii ambițios, trebuie să știi și când să iei deciziile importante din viața ta. Ai nevoie de inteligență emoțională pentru a putea să-ți dezvolți relații puternice și de încredere care să te ajute în viitor. 

5. Știi să te înconjori de oameni buni, chiar dacă încă nu ești într-o funcție de conducere

Într-o poziție de conducere este adevărat că, de cele mai multe ori, vei fi fața pe care o vor vedea oamenii din afară. Cu toate acestea, pentru a avea rezultatele dorite trebuie să te înconjori de oameni foarte buni care să te ajute. Iar pentru a fi bun într-o astfel de poziție trebuie să știi care sunt punctele tale forte, dar și care îți sunt minusurile. Și să poți să-ți construiești o echipă care să te completeze. Să alegi oamenii care să poate să se provoace intelectual și profesional, care să aducă câte ceva diferit în echipă, astfel încât fiecare să aibă posibilitatea să se devolte. 

6. Știi să îți conduci proiectele în care ești implicat

Atunci când ești într-o poziție de conducere înseamnă că devii omul care, bazându-se pe încrederea celor cu care lucrează, să poată să rezolve toate încercările companiei. Trebuie să fii un bun manager. Și să știi să delegi. 

Ține minte: atunci când vei accepta provocările pe care le primești și le vei duce pe toate la bun sfârșit, oamenii vor începe să te observe. Și odată cu respectul lor, vor veni și alte oportunități profesionale. Odată cu experiențele acumulate vor veni și abilități și cunoștințe noi. Odată cu reușitele vor veni și noile provocări profesionale … cele care te vor duce către job-ul pe care ți-l dorești. Așa că, nu refuza provocările. Acceptă-le și încearcă să obții din fiecare cât mai mult posibil.

7. Poți să privești în viitor … către obiectivul tău: o funcție de conducere

În cele din urmă, oamenii care sunt în astfel de posturi de conducere sunt vizionari. Sunt cei care știu unde ar trebui să meargă compania în care lucrează. Și știu care trebuie să fie drumul pe care să-l urmeze pentru a obține aceste lucruri. Sunt cei care cunosc trendurile pe care ar trebui să le urmeze și sunt printre primii care fac mutarea câștigătoare. Și, mai mult decât atât, sunt cei care știu cum să își traducă viziunea în acțiuni concrete pe care toți oamenii din echipă să le înțeleagă și să și le asume. Sunt cei care se gândesc la cum trebuie să arate viitorul și știu ce trebuie să facă pentru a-l atinge.