Cum s-a schimbat piața muncii din cauza pandemiei de COVID-19

Fără doar și poate pandemia de COVID-19 a schimbat modul în care trăim, așa că piața muncii nu putea scăpa. De aceea, The Harris Poll a realizat un studiu pentru Glassdoor despre felul în care i-a marcat lucrul de acasă în timpul acestei situații de criză.

La cercetare au răspuns 1,000 de angajați americani și a evidențiat teama și neîncrederea acestora. Astfel, studiul celor de la The Harris Poll subliniază trei trenduri ale pieții muncii determinate de pandemia de coronavirus: 

1. Piața muncii a acceptat repede lucrul remote, dar modul în care este perceput acesta este divizat printre respondenți

  • 3 din 10 respondenți (28%) din toate categoriile salariale au declarat că angajatorul nu a făcut nimic pentru a-i susține în timpul acestei pandemii
    • Cu toate acestea, răspunsurile sunt împărțite în funcție de categoriile de venit: 42% dintre angajații cu venituri mai mici de 50,000 de dolari pe an au răspuns că angajatorul nu a luat nicio acțiune, în comparație procentul în categoria celor cu venituri de peste 100,000 de dolari pe an a fost de doar 19%
  • lucrul de acasă a fost obligatoriu: 67% dintre angajații intervievați au declarat că angajatorul le-a impus lucrul de acasă în timpul pandemiei de COVID-19
  • concediu plătit: 16% dintre respondenți au declarat că angajatorul le-a oferit mai multe zile de concediu plătit sau neplătit pentru această perioadă

Citește și: Lucrezi de acasă? Poți să fii mai productiv, iar angajatorul trebuie să te sprijine

2. Respondenții au mare încredere în productivitatea lucrului de acasă

  • 3 in 5 angajați americani (60%) au declarat că sunt încrezători în eficiența muncii de acasă, dacă trebuie să o facă pe termen nelimitat
  • productivitate crescută: 50% dintre respondenți cred că pot fi cel puțin la fel de productivi ca la birou
  • încrederea scade odată cu creșterea vârstei: 68% dintre respondenții cu vârsta între 18-34 sunt încrezători în eficiența muncii de acasă, în comparație cu cei doar 44% dintre cei cu vârsta între 55-64 de ani
  • încredere mai mare din partea bărbaților: dacă 25% dintre femeile intervievate au declarat că nu cred că își pot face munca remote, doar 14% dintre bărbați susțin același lucru
  • încredere în forțele proprii din partea părinților: aici probabil este cea mai mare surpriză, 71% dintre părinții cu cel puțin un copil sub 18 ani au declarat că sunt încrezători în eficiența muncii lor de acasă

Citește și: 5 sporturi care te fac mai productiv. Și de ce să îți poți convinge colegii sau angajații să facă sport împreună

3. Care sunt distracțiile cu care se luptă angajații care lucrează de acasă?

  • cel mai întâlnit tip de distracție: așa cum era de așteptat – televizorul (32%)
  • o altă problemă cu care se confruntă piața muncii: lipsa interacțiunii umane – 22% dintre angajații respondenți sunt îngrijorați de faptul că vor înnebuni din cauza faptului că nu au cu cine să vorbească, să se consulte sau să se încurajeze în această perioadă
  • o altă problemă: cine are grijă de cei mici? – 27% dintre angajații care au cel puțin un copil sub 18 ani au declarat că le este greu să aibă grijă de cei mici în timp ce lucrează de acasă
  • părinții mai îngrijorați de lipsa socializării: surprinzător rezultatul acestei întrebări – 25% dintre părinți au declarat că simt lipsa interacțiunii sociale, în comparație cu doar 18% dintre angajații fără copii

Și nu uitați, hidratați-vă, dormiți suficient și mănâncați sănătos! Iar dacă aveți nevoie de orice sfat din zona resurselor umane, suntem aici. we do HR. Let’s build together.