Cum te-ar putea ajuta informațiile personale pe care le împărtășești la un interviu de angajare

Căutarea unui job nou poate să fie destul de solicitantă … și, de cele mai multe ori, puțin creativă. Știm cum ar trebui să ne scriem CV-urile sau scrisorile de intenție, de la ce cuvinte să alegem până la ce fonturi ar trebui să folosim. Iar atunci când suntem chemați la interviuri, știm cam la ce să ne așteptăm, de la ce întrebări o să ni se adreseze, până la ce răspunsuri să dăm.

De aceea, de multe ori, interviurile de angajare devin foarte formale. Iar răspunsurile pe care le primesc oamenii de HR sunt cam aceleași.

Evident, este crucial să știi cum să te pregătești pentru un interviu, însă, uneori este cu adevărat important și să oferi niște informații despre tine, altfel decât s-ar aștepta lumea. Și tocmai acestea te vor face să ieși în evidență, să te distingi din mulțime, să devii un candidat pe care toată lumea să îl țină minte și să și-l dorească în echipă.

De ce să oferi informații personale despre tine … și ce fel de informații

Să spunem că faci stand-up comedy în timpul liber. WOW. Asta e o super informație pe care ar fi bine să o împărtășești la interviu. În acest fel, oamenii vor ști că ai abilități de vorbire în public. Că te vor putea folosi în astfel de situații pentru că nu îți va fi deloc teamă de scenă. Și, în plus, că ai simțul umorului … iar asta te ajută de fiecare dată.

Menționarea unor astfel de informații va ajuta, de asemenea și la transformarea unui interviu standard de tip întrebare – răspuns, într-o conversație extrem de plăcută. În plus, astfel de detalii îi vor ajuta pe recrutori să vadă în tine mai mult decât persoana din spatele unui birou. Și știm cu toții cât de importante și de necesare sunt discuțiile de la cafea sau cele de pe balcon. Acestea sunt momentele de care avem nevoie pentru a scăpa din situațiile stresante sau pentru a ne bucura de reușitele comune.


Citește și: Ai aplicat pentru un job? Cum ar trebui să urmărești evoluția aplicației tale


Dar ai grijă la modul în care împărtășești astfel de experiențe

Prea mult umor strică. Până la urmă, îți dorești ca oamenii care te recrutează să te aprecieze pentru calitățile tale profesionale. Așa că, ai grijă cum oferi astfel de informații personale. Noi te sfătuim să:

  • fii onest: nu are niciun sens să vorbești despre o pasiune dacă această nu este cu adevărat una interesantă despre tine. Nu spune că alergi la maratoane, doar pentru că știi că unul dintre oamenii din companie face asta. Dacă nu o să fie un moment dubios atunci, la interviu, sigur o să se ivească unul ulterior.
  • fii original: nu spunem că a avea pasiuni precum gătitul, cititul sau uitatul la filme nu sunt interesante, dar ar fi de preferat să aduci în discuție lucruri mai interesante. Informații care să stârnească interesul oamenilor și care să se poată transforma în subiecte de discuție.
  • fii relevant: folosește aceste informații doar dacă au legătură cu job-ul pentru care ai venit la interviu. Astfel de detalii pot să pună accentul pe anumite abilități care să se poată transfera la munca pe care o vei depune în job-ul pe care ți-l dorești. De exemplu, dacă ai făcut parte dintr-o echipă de fotbal sau de baschet, atunci înseamnă că știi ce înseamnă să lucrezi în echipă.

Și la final, ce fel de informații personale ar fi bine să le comunici în timpul unui interviu

Ca să îți faci o idee despre ce fel de informații ar fi bine să le comunici într-un astfel de cadru, îți oferim patru întrebări la ale căror răspunsuri ai putea să te gândești:

  • Care sunt hobby-urile tale?
  • Ce pasiuni ai / ce îți place să faci în timpul tău liber?
  • Care sunt punctele tale forte?
  • Care sunt punctele tale sensibile?

Ideea este să folosești astfel de informații pentru a pune accentul pe anumite calități pe care le ai și care te-ar face candidatul ideal pentru job-ul respectiv. De exemplu, dacă ești întrebat care este cea mai mare slăbiciune a ta, ai putea vorbi despre problemele pe care le-ai întâmpinat în timp ce te antrenai pentru maratonul la care vrei să participi. Poți povesti despre cât de greu a fost să te ții de toate activitățile pe care ți le-ai propus, dar și cum ai reușit să le îndeplinești. Cum rutina și disciplina te-au ajuta să îți realizezi acest proiect important pentru tine. Și, în cele din urmă, te poți întoarce să vorbești cum o anumită situație de muncă, te-a ajuta să îți construiască disciplina de care avea nevoie pentru a participa la un astfel de maraton.

Așa că, gândește-te la ce informații personale te-ar putea ajuta să îți cucerești audiența. Împărtășește informații relevante, dar și interesante care să te pună în evidență și să te ajute să rămâi un candidat memorabil pe care oamenii de recrutare să și-l dorească neapărat în echipă.