De ce nu este bine să îți mănânci prânzul pe birou, pe tastatura calculatorului?

Când a fost ultima dată când ți-ai mâncat prânzul pe la birou, pe tastatura calculatorului, răspunzând la e-mailuri și la mesaje? Stai liniștit, cu toții o facem. Conform cercetătorilor realizate de BUDA aproape o treime dintre angajații din Marea Britanie își mănâncă astfel prânzul. Iar 43% dintre ei spun că sunt prea ocupați să facă pauze. Mai mult, un studiu al firmei de lentile de contact AcuVue arată că ne petrecem aproximativ 1,700 de ore în fața calculatoarele în fiecare an. Așa că, data viitoare când mai mănânci pe birou, gândește-te la sănătatea ta. 

Productivitatea noastră scade pe parcursul zilei, tocmai de aceea „pauzele de masă sunt o perioadă în care putem să ne redobândim atenția”, spune André Spicer, profesor de comportament organizațional la Cass Business School din Londra. Acesta adaugă faptul că pauzele de masă ne ajută să fim mai productivi. Atunci când îți iei prânzul pe birou este foarte greu să reziști tentației de a răspunde la un apel sau la un e-mail sau de a-ți continua munca. Așa că, în realitate, nu ești niciodată capabil să te detașezi de ceea ce faci pe computer și să-ți reîncarci energia.

Citește și: Antrenează-ți memoria: ce poți face pentru a nu mai uita lucrurile importante

Prânzul pe birou? Atunci când nu ne luăm pauza de prânz ajungem să mâncăm mai mult

Mai mult decât atât, într-un studiu din 2012, cercetătorii de la Universitatea din Surrey au descoperit că oamenii care mâncau în timp ce erau distrați aveau tendința de a se supraalimenta. Jane Ogden, profesoară în psihologia sănătății și unul dintre cercetătorii studiului, spune chiar că nu ne hrănim sănătos atunci când o facem la birou din cauza distragerilor pe care le avem cu tot felul de activități de muncă. 

Altfel spus, Odgen susține că din cauza acestor distrageri nu ne amintim că am mancât și nu reușim să codificăm mâncarea. Tocmai de aceea, este foarte probabil să simțim că ne este foame după-amiaza și să mâncăm mai mult decât ar trebui. 

Citește și: 5 sporturi care te fac mai productiv. Și de ce să îți poți convinge colegii sau angajații să facă sport împreună

Atunci când nu ne luăm pauza de prânz ne putem confrunta cu adevărate probleme de sănătate

De asemenea, atunci când alegem să mâncăm la birou vorbim și despre sedentarism. Un studiu realizat în 2012 asupra a 800,000 de britanici a descoperit că cei care nu își luau pauze la birou aveau de două ori mai multe șanse să facă boli de inimă, diabet și aveau o speranță de viață mai mică. 

Multi-taskingul din timpul prânzului poate părea o idee bună pe moment, dar ne poate afecta sănătatea. De altfel, Rebecca Rohrer, cercetător al clinicii la BUPA UK, vorbește despre faptul că orele foarte multe petrecute stând pe scaun în fața calculatorului pot crește riscul unor boli cardiace sau a unor accidente vasculare.

Poate că ne simțim obligați să lucrăm mai mult. Poate că filosofia companiei ne dictează să muncim din ce în ce mai mult. Poate că ne simțim presați să stăm mai mult la birou, să arătăm că muncim non stop. Însă, așa cum am arătat mai sus, aceste decizii nu doar că ne afectează productivitatea, ci și sănătatea. 

Fără doar și poate, trăim într-o perioadă a vitezei, într-o cultură în care oamenii simt adesea că trebuie să spună că sunt prea ocupați pentru a se despărți de ecranul calculatorului chiar și pentru masa de prânz. Cu toate astea, dacă am învăța să gândim în viitor, ne-am da seama că cele 30-60 de minute în care reușim să ne deconectăm de toate activitățle de la birou ne vor ajuta pe termen lung. O să vedeți că o pauză este exact lucrul de care aveați nevoie pentru a fi mai eficienți, pentru a rezolta o anumită situație sau pentru a găsi răspunsul pe care îl căutați. 

Citește și: 5 secrete care te vor aduce mai aproape de fericire de la Bill Gates

Tocmai de aceea, companiile ar trebui să-și încurajeze angajații să își ia pauzele de prânz. Să demonteze cultura prezentismului și să le creeze angajaților tot felul de spații și de activități care să îi ia de la birou. 

De altfel, André Spicer spune că managerii ar trebui să fie un model pentru angajați – iar dacă aceștia își iau prânzul pe birou, ar trebui să le impună acest lucru prin puterea exemplului, poate chiar să îi invite la prânz.