De ce nu ne mai cucerim viitorii angajați doar cu un salariu atrăgător?

Beneficiile din oferta de job au devenit din ce în ce mai importantă. Salariu, oricât de atrăgător ar fi el, nu mai este de mult timp singurul criteriu de care ținem cont atunci când acceptăm o ofertă de muncă. Așa că angajatorii trebuie să țină și ei pasul cu cerințele oamenilor pe care îi conduc. Iar pachetul de beneficii să fie adaptat în funcție de nevoile și de cerințele lor.

În acest sens, multe companii încep să construiască oferte robuste de beneficii pentru angajații lor care se află, mai ales, în poziții de conducere. Și asta pentru că și-au dat seama că doar în acest fel vor mai putea să convingă talente importante din piață să vină către ei și doar așa îi vor mai putea ține să nu părăsească compania.

Mai mult decât atât, schimbările de pe piața de muncă au dus și ele la modificări ale ofertelor de muncă. Vorbim acum despre o piață de muncă care cuprinde mai multe generații. Iar Millennials sunt, în foarte multe domenii, cei care domină componența echipelor. În acest sens, un studiu realizat de Aon’s Benefits and Trends Survey 2019 arată că nu mai puțin de 37% dintre angajați susțin că pachetul de beneficii este cel care îi determină să facă sau nu o schimbare în viața lor profesională.

Ofertele de job nu mai sunt, de mult, doar despre bani

Dacă până de curând era suficient să vorbim despre salarii competitive, acum totul începe să se raporteze la beneficiile pe care le acordăm viitorilor sau actualilor angajați. Și, în ultimul timp au apărut schimbări și la nivelul acestora. Până de curând, era suficient să vorbim despre abonamente la anumite clinici medicale sau săli de sport, acum acestea s-au schimbat, ținându-se cont de nevoile și de cerințele angajaților. Companii mari din piață au început să își întrebe angajații ce își doresc. Și, mai important, să înceapă să îi asculte.

Spuneam că pachetul de beneficii s-a schimbat în timp și că nu mai sunt suficiente abonamente de sănătate sau de sport. Ei bine, în acest moment, studiile arată că angajații sunt mai interesați de beneficii mai puțin tradiționale, precum:

  • program de lucru flexibil
  • mai multe zile libere
  • posibilitatea de a lucra remote (măcar câteva zile pe lună)

În acest sens, unul dintre subiectele cele mai importante cu care se luptă angajatorii în această perioadă este acela de a oferi un pachet de beneficii cu adevărat importante. Chiar dacă vorbim despre abonament gratuit la Netflix, transport cu taxiul rambursat, abonamente la săli de sport, important este ca lista beneficiilor să îndeplinească cât mai multe dintre nevoile lor. Ca să vă ajutăm, găsiți mai jos câteva idei de beneficii:

1. abonament de sănătate – un studiu recent realizat de Fit Small Business a arătat că acesta este cel mai important beneficiu pe care îl urmăresc oamenii din Generația Millennials. Și asta pentru că cei mai mulți sunt îngrijorați de costurile (financiare și de timp) pe care le implică orice vizită la doctor. În plus, aceștia sunt interesați și de calitatea serviciilor medicale la care vor avea acces în cadrul acestui abonament.

2. beneficii care să se extindă către membrii familiei – un alt lucru important pentru cei din Generația Millennials. De altfel, Paris Wallace, CEO al Ovia Health sublinia, pentru Forbes, importanța unor beneficii familiale cuprinzătoare care să acopere zone precum fertilitatea, infertilitatea, sarcina sau maternitatea.

3. Un program flexibil – Wallace adăuga acest beneficiu pe lista celor care pot să îl convingă sau nu pe un viitor angajat să accepte o ofertă de muncă. Cu adevărat importantă este siguranță de a știi că pot să ajungă mai târziu la birou după ce și-au lăsat copii la grădiniță sau că pot veni mai devreme de începutul programului pentru a pleca tot mai devreme de la birou astfel încât să își poată lua copii de la școală.

4. cursuri de dezvoltare personală – sănătatea și fericirea sau liniștea sunt elementele cheie pe care le căutăm și de care depind eficiența noastră. De aceea, angajatorii ar trebui să se gândească să le ofere oamenilor lor consultanță și acces la programe care să îi ajută să se dezvolte (ex: fizic – acces la programe de sport, psihic – acces la programe de consultanță, de dezvoltate profesională sau de life coaching) atât pe plan profesional, cât și pe plan personal.

5. mese gratuite – multe companii (ex: Chicago Trading Company, Spotify sau Verizon Media) oferă astfel de beneficii angajaților lor. Unii aleg să le ofere micul dejun (măcar într-o dimineață). Alții aleg să le ofere masa de prânz (ex: în fiecare vineri). Important este că le oferă aceste beneficii și pe lângă ele, le creează și ocazia perfectă de a socializa.