Expert în HR? 7 lucruri pe care trebuie să faci pentru oamenii pe care vrei să îi recrutezi

Prima impresie contează cel mai mult. Iar acestă gândire este valabilă și în relația pe care o ai cu o companie. Este foarte probabil ca angajații să-și promoveze primele experiențe pe care le-au avut la locul de muncă. Și de cele mai multe ori acestea încep cu interviul de angajare și cu întâlnirea pe care au avut-o cu oamenii de la resurse umane. De aceea, ca expert în HR este important să te asiguri că faci lucrurile potrivite atunci când vrei interacționezi cu oamenii pe care vrei să îi recrutezi. 

Care sunt acelea? Noi îți aducem, mai jos, șapte sfaturi de care ar fi bine să ții cont atunci când intri în contact cu niște candidați pe care vrei să îi recrutezi. 

1. Încearcă să cunoști tot drumul profesional al celor pe care vrei să îi recrutezi

Experiența profesională a unui om este o sumă de microexperiențe, un traseu inițiatic cu suișuri și coborâșuri. Nu îți imagina că poți să cunoști acest drum doar vorbind despre un anumit eveniment scris în CV-ul omului pe care încerci să îl recrutezi. De aceea, ar fi bine să încerci să te pui în hainele celui din fața ta și să depui tot efortul pentru a-l înțelege cu adevărat. 

2. Oferă-i siguranță candidatului pe care vrei să-l recrutezi printr-o comunicare constantă

Unul dintre lucrurile pentru care toți candidații la un job și-l doresc este comunicarea. Stabilește de la început așteptările și procesul de recrutare pe care îl vei avea. Și apoi asigură-te că în respecți întocmai – de la zilele în care ai programat întâlnirile sau feedback-urile, până la comunicarea progresului făcut în recrutarea respectivă. 

Pare simplu, nu? Să știi că nu mulți sunt cei care uită să-ți spună că procesul a întâmpinat dificultăți și că durează mai mult decât era estimat inițial. Și mult mai mulți uită să-ți dea feedback-ul final dacă răspunsul este negativ. Nu face asta!

3. Fii deschis cu cei pe care vrei să îi recrutezi și vorbește-le despre compania în care ar putea să intre

Un proces de recrutare de succes nu doar atrage talentul de care are nevoie, ci și îi creează acestuia așteptările potrivite, alimentându-i entuziasmul de a fii parte din compania respectivă. Cum faci asta? Îi arăți cum ar fi să lucreze în contextul respectiv și îi faci cunoștiință cu valorile companiei din care ar face parte. De aceea, dacă una dintre valorile pe care organizația ta încearcă să le transmită este încrederea, atunci comunicarea cu candidatul trebuie să fie onestă și transparentă.

Citește și: 9 modalități să te simți mai bucuros la birou, după Harvard

4. Asigură-te că se simt importanți

Așa cum tu îi intervievezi pe ei, fii convins că procesul este reciproc. În plus, acum există Facebook, Glassdoor, LinkedIn și un networking foarte ușor de realizat chiar și în offline … așa că fii convins că oamenii pot afla foarte repede informații despre tine și companie pe care o reprezinți. 

Fii onest și deschis, doar așa le vei câștiga încrederea și loialitatea. Iar aceasta din urmă este extrem de importantă, doar așa le vor recomanda și prietenilor să vină să lucreze pentru tine și vor spune tuturor ce oportunitate faină au primit atunci când au fost aleși în echipa ta. O imagine bună în piață este greu de construit, dar este crucială pentru orice proces de recrutare viitor. 

5. Personalizează-ți interacțiunile în funcție de fiecare candidat

Gândește-te de fiecare dată că orice proces de recrutare este și unul de marketing. Fiecare potențial angajat este și un brand ambassador, de aceea este incredibil de important să lași mereu o impresie bună. Este foarte important ca oamenii de resurse umane să fie foarte atenți cu mesajele pe care le transmit. Doar prin personalizarea acestora vei reuși să îți câștigi candidații de partea ta, transformându-i în adevărați avocați pentru compania pe care o reprezinți. 

Citește și: 5 modalități prin care te poți promova la birou, fără să pari arogant

6. Nu lăsa niciun proces de recrutare neîncheiat

Am stabilit deja cât de importantă este comunicarea. Și cât de important este ca ea să fie transparent și onest făcută. Acum îți spunem că un proces de recrutare trebuie să fie tratat ca pe o misiune care trebuie să aibă un punct de început și, mai ales, unul de final. Nu lăsa pe nimeni în suspans. Oferă feedback constructiv și sincer. Nu există niciodată „prea multă comunicare”, din contră.  

7. Respectă-le timpul tuturor celor pe care vrei să-i recrutezi

Nu în ultimul rând, timpul este foarte important pentru toată lumea. Fii respectos și arată-le că înțelegi eforturile pe care le-au făcut pentru a aplica pentru job-ul respectiv sau pentru a se prezenta la interviu (online sau offline). Cum faci asta? Respectând procesul stabilit de la început și oferindu-le feedback, mai ales atunci când acesta nu vine împreună cu un răspuns pozitiv.


Dacă ai nevoie de un partener pentru afacerea ta, suntem aici. wwe do HR. Let’s build together.