Lucrezi de acasă? Poți să fii mai productiv, iar angajatorul trebuie să te sprijine

Din ce în ce mai multe companii oferă angajațiilor oportunitatea de a lucra de acasă, dar este oare mai productiv? În plină criză cauzată de virusul COVID-19 aceasta pare singura și cea mai bună soluție. Însă, ea ar trebui văzută ca o strategie pe termen lung. Sau cel puțin asta ne spun studiile. Airtasker a vorbit cu 1,004 de angajați full-time despre stilul lor de muncă, iar mai mult de jumătate au răspuns că lucrează de acasă majoritatea timpului. Studiul a arătat următoarele lucruri: 

  • angajații remote aveau în medie 22 de minute de pauză în timpul zilei vs. 18 minute pe care și le luau cei care lucrau din birou
  • pe de altă parte, dacă angajații care lucrau din birou aveau 37 de minute zilnice în care nu lucrau (excluzând pauzele de prânz), cei care lucrau remote erau mult mai productivi, având doar 27 de minute de pauză 
  • mai mult decât atât, angajații remote lucrau de 1,4 ori mai mult decât ceilalți în fiecare lună și aveau 16.8 mai multe zile lucrate în fiecare an

De asemenea, angajații remote economiseau anual peste 4,500 de dolari pe transport și reușeau să aibă un stil de viață sănătos cu minimum 25 de minute în plus pentru activitățile fizice în fiecare săptămână. Mai mult, aveau un stil de viață echilibrat – doar 29% dintre ei au declarat că încă se chinuie să obțină acest echilibru. 

Mai multe despre acest subiect puteți găsi în articolul de aici.

Cum te poate ajuta angajatorul într-o perioadă de criză, precum cea provocată de coronavirus? 

  1. lucrul remote – soluția cea mai bună, în special pentru companiile din sectoarele IT&C, servicii profesionale, servicii creative și cei care nu depind de interacțiunea față în față cu clienții
  2. instrumentele de lucru să fie luate acasă (laptop, telefon), în special pentru situațiile în care se anunță de pe o zi pe alta lucrul exclusiv remote
  3. pentru companiile care nu pot munci remote, să se asigure că igienizarea spațiului de muncă este făcută conform cu toate procedurile recomandate de specialiști 
  4. pentru companiile care nu pot munci remote să se asigure că nu au prea mulți colegi în același spațiu – decalarea orelor de început de program sau a orelor pentru masa de prâz
  5. pentru întâlnirile care nu pot fi făcute prin video conference, să se limiteze pe cât posibil și să fie făcute în grup cât mai restrâns (candidații, parteneri de business, furnizori, colegi)
  6. anularea teambuilding-urilor și a altor evenimente interne (conferințe, training-uri, prezentări)
  7. anularea călătoriilor în interes de serviciu – în special în zonele foarte afectate

Citește și: Cum să lucrezi remote în funcție de personalitatea pe care o ai

Cum puteți comunica în această perioadă de criză? 

  1. newslettere interne și trimiterea de surse credibile de informare – ex: “World Health Organization” & “European Centre for Disease Prevention and Control”
  2. organizarea comunicării interne prin delegarea unei persoane care să răspundă tuturor întrebărilor și nelămuririlor venite din partea angajaților 
  3. pentru departamentul de resurse umane: susținerea interviurilor de angajare pot fi făcute prin Skype sau alte platforme de video conference, precum Google Hangouts, Zoom, Whereby

Cu alte cuvinte, să lucrezi de acasă eficient și productiv se învață în timp. Fără doar și poate aceasta presupune autocunoaștere și disciplină. Dar îți oferă libertate și flexibilitate și te ajută să-ți folosești la maximum resursele de timp, energie și inspirație pentru a atinge un echilibru între viața personală și cea profesională. Dar ce trebuie să ai în vedere atunci când lucrezi de acasă:

  1. creează un spațiu care să fie destinat exclusiv lucratului de acasă
  2. încearcă să fii conectat în permanență cu echipa ta
  3. folosește tehnologia pentru a-ți structura programul și a fi mai eficient

Pentru a te ajuta să fii mai productiv, ți-am pregătit un întreg articol despre 5 aplicații pe care să le folosești.

Nu trebuie să-ți fie teamă să încerci ceva nou. Și trebuie să găsești toate resursele care să te ajute să fii mai productiv. Așa că, fă-ți curaj și aventurează-te în necunoscut. Acolo te va aștepta succesul! Iar noi suntem aici să te ajutăm în acest nou drum. Hai să ne cunoaștem: we do HR. Let’s build together.