Lucrezi de acasă? Studiile arată că o să fii mai productiv, dar cum să faci asta

Din ce în ce mai multe companii oferă angajațiilor oportunitatea de a lucra de acasă. Iar în plină criză cauză de virusul COVID-19 aceasta pare cea mai bună soluție. Însă, ea ar trebui văzută ca o strategie pe termen lung. Sau cel puțin asta ne spun studiile. Airtasker a vorbit cu 1,004 de angajați full-time despre stilul lor de muncă, iar mai mult de jumătate au răspuns că lucrează de acasă majoritatea timpului. Studiul a arătat următoarele lucruri: 

  • angajații remote aveau în medie 22 de minute de pauză în timpul zilei vs. 18 minute pe care și le luau cei care lucrau din birou
  • pe de altă parte, dacă angajații care lucrau din birou aveau 37 de minute zilnice în care nu lucrau (excluzând pauzele de prânz), cei care lucrau remote erau mult mai productiv, având doar 27 de minute de pauză 
  • mai mult decât atât, angajații remote lucrau de 1,4 ori mai mult decât ceilalți în fiecare lună și aveau 16.8 mai multe zile lucrate în fiecare an

De asemenea, angajații remote economiseau anual peste 4,500 de dolari pe transport și reușeau să aibă un stil de viață sănătos cu minimum 25 de minute în plus pentru activitățile fizice în fiecare săptămână. Mai mult, aveau un stil de viață echilibrat – doar 29% dintre ei au declarat că încă se chinuie să obțină acest echilibru. 

Citește și: Cum să lucrezi remote în funcție de personalitatea pe care o ai

Un alt studiu care a analizat impactul muncii de acasă a fost realizat de profesorul Nicholas Bloom de la Stanford. Acesta a făcut un experiment în parteneriat cu Crip, cea mai mare agenție de turism din China, iar rezultatul a fost incredibil. Bloom a împărțit cei 500 de angajați ai companiei în două grupuri – unul care a continuat să lucreze la sediul central al firmei și altul care a lucrat de acasă, într-o zonă special dedicată muncii. Iar experimentul a ținut minim șase luni. Mai multe despre studiul lui Bloom puteți găsi în TEDx-ul său din 2017: 

Însă, pe scurt, studiul a arătat că productivitatea celor care lucrau de acasă a crescut enorm, în principal pentru că nu mai trebuiau să piardă timpul pe drum și nu trebuiau să plece mai devreme de la birou. În schimb, puteau să munceastă la program complet și să nu mai fie distrași de tot felul de discuții din birou. Mai mult decât atât, în toată această perioadă:

  • pauzele luate de angajați au fost mai scurte
  • nu au mai avut atât de multe zile libere 
  • iar compania a salvat aproape 2,000 de dolari pentru fiecare angajat căruia nu a mai fost nevoie să i se închirieze un birou

Asta ca să nu mai vorbim despre cum au protejat planeta prin reducerea emisiilor de carbon. Pe de altă parte, oricât de entuziasmați au fost angajații din al doilea grup de această decizie a companiei, după un timp mai mult de jumătate dintre ei au declarat că ar prefera un tip de muncă hibrid: să lucreze numai de acasă nu a fost cea mai bună variantă pentru că angajații s-au simțit izolați.

Citește și: Care sunt beneficiile pe care și le doresc angajații care lucrează remote?

Cu alte cuvinte, să lucrezi de acasă eficient și productiv se învață în timp. Fără doar și poate aceasta presupune autocunoaștere și disciplină. Dar îți oferă libertate și flexibilitate și te ajută să-ți folosești la maximum resursele de timp, energie și inspirație pentru a atinge un echilibru între viața personală și cea profesională.

Dar ce trebuie să ai în vedere atunci când lucrezi de acasă? 

1. Creează un spațiu care să fie destinat exclusiv lucratului de acasă. 

Probabil că atunci când vei lucra de acasă nu vei fi singur, ci familia îți va fi alături. Așa că recomandarea noastră este să-ți creezi un spațiu care să fie destinat exclusiv lucrului, astfel încât cei de acasă să te deranjeze cât mai puțin și tu să intri în starea mentală propice muncii. Încearcă să nu-ți incluzi spațiul de lucru în cel de odihnă pentru a asigura separarea psihologică optimă pentru desfășurarea eficientă a ambelor activități.

2. Încearcă să fii conectact în permanență cu echipa ta. 

Stabiliți ce platforme online veți folosi pentru a interacționa și formați grupurile necesare comunicării și împărtășirii de informații, documente, proiecte. Iar în funcție de tipul de interacțiune necesară, stabiliți ce tip de comunicare trebuie folosit:  cea video este mai umană și ajută la sudarea echipei, pe de altă parte, cea audio este mai directă și ușor de ținut simplu și la obiect. 

3. Folosește tehnologia pentru a-ți structura programul și a fi mai eficient

În lipsa unei structuri clare a programului de lucru, atunci când lucrezi de acasă este posibil fie să lucrezi excesiv, fie să rămâi în urmă cu proiectele. Stabilește ritmul și volumul de lucru optim pentru tine și organizează-ți ziua atent pentru a respecta toate deadline-urile și a fi eficient. 

Ai grijă să nu te supraîncarci, ai grijă să te hrănești, respectă-ți orele de odihnă. Atunci când stai acasă este posibil să ai tentația de a vizita foarte des bucătăria – așa că, ai grijă să nu mănânci prea mult, iar atunci când o faci să fie hrană sănătoasă.

Pentru a te ajuta să fii mai productiv, ți-am pregătit un întreg articol despre 5 aplicații pe care să le folosești.

Nu trebuie să-ți fie teamă să încerci ceva nou. Așa că, fă-ți curaj și aventurează-te în necunoscut. Acolo te va aștepta succesul! Iar noi suntem aici să te ajutăm în acest nou drum. Hai să ne cunoaștem: we do HR. Let’s build together.