Te gândești la demisie? Cum trebuie să prezinți această decizie? Și ce trebuie să faci după

Te gândești la demisie? Imediat ce apare această idee încep situațiile stesante. Ce poți face pentru a nu-ți supăra angajatorul? Cum pui problema? Și când iei decizia plecării? Răspunsul la toate aceste întrebări vă va ajuta să vă luați la revedere de la actualul loc de muncă mai ușor, cu profesionalism și lăsând o imagine bună în urma ta.

Când să îți dai demisia?

Atunci când te simți nemulțumit de actualul tău loc de muncă este destul de ușor să iei decizia radicală. Însă, înțelepciunea ar trebui să ne fie aliat de nădejde și să ne spună când este responsabil să gândim astfel. Înainte de demisie, gândește-te bine.

Însă, există evident câteva elemente care să ne determine să ne dăm demisia, chiar înainte de a găsi o alta. Iar înainte să iei această decizie, ar fi bine să încerci să îți răspunzi la întrebările de mai jos: 

  • Cât de greu este să îți găsești un loc de muncă în domeniul în care lucrezi? 
  • Ai resursele financiare pentru următoarele trei-șase luni în cazul în care nu îți găsești foarte repede un job? 
  • Multe companii nu sunt prea entuziasmate să vadă un candidat care nu are un job pentru o perioadă lungă de timp. Și oricum într-o astfel de situație vor dori să afle care a fost motivul unei astfel de decizii. Prin urmare, care ar fi povestea pe care le-ai spune-o astfel încât să nu aibă un efect negativ?
  • O perioadă lungă de timp fără un loc de muncă ar putea să te afecteze emoțional. Este acesta cazul tău? 

Indiferent dacă răspunsurile de mai sus ar fi un indicator către o acțiune radicală, ține cont de faptul că nu trebuie să iei o astfel de decizie atunci când te afli intr-un moment stresant sau sub presiune. Așa că, recomandarea noastră ar fi aceea de privi lucrurile într-un mod obiectiv, realist și pragmatic. Și abia apoi să iei decizia finală.

Citește și: 10 cărți pe care ar trebui să le citești înainte să îți dai demisia

Cum îți prezinți demisia?

Acum ca ai luat această decizie grea este timpul să îți planifici o întâlnire cu șeful tău pentru a discuta despre asta. Stabilește această discuție, specificând că este vorba despre o întâlnire face-to-face.

Înainte de discuție fă-ți un plan în care să specifici care sunt motivele pentru care atât tu, cât și compania puteți face această schimbare. Prezintă clar motivele pentru care ai luat această decizie și, în cazul în care pleci pentru un alt job, spune care sunt modurile în care calitățile tale vor fi mai bine puse în valoare acolo și cum te va ajuta noul loc de muncă să evoluezi. 

Nu în ultimul rând, oferă-i angajatorului un feedback corect despre colaborarea voastră. Și, de asemenea, mulțumește-i pentru perioada în care ați lucrat împreună și fii recunoscător pentru modul în care s-a încheiat. 

Cum îți planifici ultimele zile în companie, după demisie?

Asigură-ți șeful de implicarea ta în ultima perioadă pe care o vei petrece în companie. Poți să îi spui chiar în timpul întâlnirii în care îl anunți de demisie: „Îmi doresc să fac această tranziție cât mai lină posibil, de aceea, voi continua să lucrez la [RESPONSABILITĂȚILE SPECIFICE DE LA JOB] până la demisia mea”.

Este foarte important să pleci într-o notă pozitivă, de aceea păstrează-ți nivelul de profesionalism și productivitate ca până atunci. Contribuie la acțiunile și realizările echipei și încearcă să te implici cât mai mult în a le ușura tranziția în urma plecării tale. De aceea, ai putea pregăti în această perioada: 

  • Documente care să prezinte acțiunile, sistemele și contactele pe care se bazau activitățile pe care le făceai. În acest fel îi vei ajuta pe colegii tăi să aibă o perioadă mai ușoară după ce nu vei mai fi în birou alături de ei. 
  • Mailuri prin care să prezinți clienților sau colaboratorilor decizia demisiei. Fă o listă cu toată lumea cu care lucrai și vorbește din timp cu ei, oferindu-le acestora contactul colegilor cu care vor urma să lucreze după plecarea ta.

Citește și: Ce ar trebui să știi înainte să aplici la un job în străinătate

Ultimul pas din demisie: cum comunici decizia plecării?

Demisia nu este niciodată o decizie ușor de luat și nici de comunicat. Atunci când pleci situația poate fi destul de tensionată, însă este important să lași o ușă deschisă în urma ta. Iar ultima zi să vină cu o comunicare simplă și sinceră a plecării. De aceea, este nevoie să trimiți un mesaj oamenilor cu care ai luat, în care să le oferi și o variantă de contact pentru viitor (adresă de mail, telefon etc). O idee pentru un astfel de mail găsești mai jos: 

Dragi colegi,

Acest mail vine în urma deciziei mele de a demisiona din pozitia de  [TITUL JOB], începând cu [DATA].

Ultimii [NUMĂR] ani în care am lucrat pentru [NUME COMPANI] au fost unii dintre cei frumoși și mai plini din viața mea profesională de până acum. De aceea, aș vrea să vă mulțumesc pentru timpul acordat, susținerea și încurajarea creșterii mele profesionale. A fost o plăcere să fac parte dintr-o echipă atât de talentată și să pot lucra alături de voi, reușind să atingem împreună [1-2 EXEMPLE DE REALIZĂRI].

Mi-aș dori să păstrăm legătura, de aceea nu ezitați să adăugați e-mailul personal la agenda voastră – [EMAIL PERSONAL]

Cu sinceritate,

[NUMELE]

[CONTACT]