Tot ce trebuie să știi înaintea unui interviu pentru un job în vânzări

Sunt din ce în ce mai multe joburi în vânzări, iar beneficiile acestora aduc și un mare interes pentru el în rândul oamenilor care își caută acum un loc de muncă. Însă, cum poți să te pregătești pentru un interviul pentru un astfel de job? Ce trebuie să știi. Și cum poți să îi cucerești pe oamenii de la resurse umane. Noi ți-am pregătit câteva sfaturi care să te ajute înainte să mergi la primul interviu pentru un astfel de job.

Ai încredere în tine

Dacă vrei să lucrezi în vânzări trebuie, întâi de toate, să ai încredere în tine. Și, mai mult decât atât, să arăți acest lucru, începând chiar de la interviul de angajare. Trebuie să știi foarte bine lucrurile pe care va trebui să le vinzi și să poți arăta strategia pe care o vei aplica pentru a face acest lucru.

De asemenea, trebuie să știi cui te adresezi și ce beneficii le oferi celor care sunt convinși să îți cumpere produsele. Ai încredere în tine că te vei descurca în orice situație și arată acest lucru chiar de la prima strângere de mână.

Pregătește-te bine înainte de interviu: află cât mai multe informații despre compania la care îți dorești să lucrezi

Pentru a reuși să impresionezi încă de la primul interviu, trebuie să arăți că ești pregătit. Să știi cât mai multe lucruri despre compania la care îți dorești să ajungi. Începe prin a le cunoaște misiunea, valorile, cultura organizațională. Trebuie să știi ce exact vinzi – produse ori servicii – și cum se poziționează acestea pe piață – puncte forte, puncte slabe, competitori etc. Și, cel mai important, trebuie să fii pregătit oricând să răspunzi la cea mai arzătoare întrebare: “De ce vrei să lucrezi la compania respectivă?”. Fără să ai un răspuns clar și convingător la întrebarea asta, nu vei putea să fii luat în considerare pentru jobul respectiv.

Fii pregătit să arăți că ești un om de echipă

Toate companii mari vorbesc despre incluziune ca valoare primordială care face pentru din cultura lor organizațională. Vorbesc, de asemenea, despre cât de important este să aibă o atmosfera foarte bună la birou. Și, mai ales, decât cât de mult contează să poți munca în echipă. Iar această ultimă calitate devine prioritară atunci când faci parte din departamentul de vânzări.

Cum poți arăta acest lucru la interviu? De cele mai multe ori, oamenii de la resurse umane vor avea nevoie de exemple de la locurile de muncă anterioare care să ateste acest lucru. Așa că, ar fi bine să aduci cu tine la interviu și câteva povestioare care să ateste acest lucru, poate și niște nume de persoane care să confirme spusele tale.


Citește și: 20 de întrebări pe care ai putea să le folosești cu succes la interviurile de angajare


Arată-le cât de importantă poate fi contribuția ta în interiorul companiei

Toată lumea își trece în CV reușitele, aici important este să știi cum să le prezinți și să știi ce metrice să folosește pentru a le evidenția mai bine. Însă, tocmai pentru că toată lumea are trecute aceste reușite, oamenii de HR sunt mai interesați să vadă cum te poți integra în cultura organizațională a companiei respective, cum înțelegi lucrurile pe care le fac aceștia și ce soluții poți aduce pentru a îmbunătății rezultatele ei. La interviu pune accentul pe modul în care poate beneficia compania de talentul și aptitudinile tale … până la urmă, succesul tău trebuie să însemne și succesul lor.

Și nu uita de referințe, chiar dacă nu o să îți folosească la interviu, este foarte important să le poți arăta dacă ți le cere cineva

Sigur ai prieteni care au încercat să se angajeze în străinătate și care ți-au povestit cât de importantă este această parte în procesul de angajare. Poate că la noi nu s-a pus atât de mult accentul pe acest lucru, însă lucrurile încep să se îndrepte către asta, mai ales în piețele care sunt foarte mici. Așa că, înainte să aplici pentru un job și, mai ales, înainte să te duci la un interviu de angajare, asigură-te că ai câteva referințe care pot să confirme că ești omul potrivit la locul potrivit (care pot oferi referințe atât formale, cât și informale).