6 aptitudini soft pe care ar trebui să le ai pentru o carieră de succes

Succesul nu vine doar atunci când ești foarte bine pregătit profesional. Înseamnă și noroc, dar și îmbunătățire constantă, în special în zone care nu sunt neapărat legate de domeniul de activitate în care lucrezi. Și de cele mai multe ori succesul vine odată cu abilitățile soft pe care le deprindem. Atunci când învățăm să ascultăm, când arătăm că ne pasă de cei din jurul nostru și când reușim să ne adaptăm la noile contexte de muncă, devenim mai buni. 

Așadar, sunt câteva aptitudini soft pe care ar trebui să le ai sau să încerci să le obții dacă îți dorești o carieră de succes. Iar mai jos noi vorbim despre șase dintre ele: 

1. Aptitudini soft: Empatie

În special o aptitudine cricială pentru cei care lucrează în medii care se bazază pe comunicare, empatia este foarte importantă în viața profesională. Liderii trebuie să conducă cu empatie să învețe să-și ajute colegii și să își încurajeze echipa să treacă peste orice încercare. Este important să simți atunci când un coleg trece printr-un moment mai dificil – profesional sau personal – și să fii alături de el. Loialitatea se obține în primul rând din aceste momente. 

2. Învață să asculți

Cei mai buni comunicatori sunt și cei mai buni ascultători. Și nu doar ascultă, ci și răspuns și, mai ales, înțeleg. Iar un bun ascultător este cel care știe să arate și empatie, care poate să relaționeze cu vorbitorul său și care poate să își aducă un aport important în probleme acestuia.

Citește și: Cum și-ar dori șeful să fii: 5 lucruri pe care să le îmbunătățești

3. Aptitudini soft: Încredere

Comunicarea cu încredere este cheia către un lidership de succes. Încrederea aduce cu sine o autoritate sănătoasă. Însă linia dintre încredere și aroganță poate fi foarte ușor de trecut, așa că trebuie să înveți să asculți, să fii deschis la feedback și să îți dai seama foarte repede dacă nu ești pe drumul bun. 

4. Onestitate și transparență

Sinceritatea, transparența și onestitatea sunt vitale pentru un lider bun și o carieră de succes. Evită expresiile goale și lipsite de orice empatie. În schimb, comunică mereu cu suflet și onestitate. Nu încerca să arunci niciodată vina pe ceilalți, asumă-ți responsabilitatea, acceptă critica și respectă-i pe cei din jurul tău.

Citește și: 5 sfaturi care o să te ajute să rămâi concentrat. Plus un exercițiu de 20 de minute care să-ți limpezească mintea

5. Aptitudini soft: Puterea de a te adapta

Adaptarea este cheia reușitei, iar lucrul acesta l-am văzut cu prisosință în această perioadă. Lucrurile pot să se schimbe peste noapte, iar tu trebuie să fii gata să te adaptezi. Să își schimbi cerințele și obiectivele. Și să înveți să-ți pui oamenii pe primul loc de fiecare dată. 

6. Diplomație

Chiar și cele mai transparente locuri de muncă au uneori situații mai dificile de trecut. De aceea, trebuie să înveți să lucrezi împreună cu echipa ta, doar împreună cu ei poți obține succesul. Iar diplomația este o calitate pe care ar fi bine să o ai, în special atunci când trebuie să lucrezi cu oamenii care au personalități foarte diferite


Dacă ai nevoie de o schimbare în carieră, cauți un loc de muncă sau te gândești la reconversie profesională, suntem aici. we do HR. Let’s build together.