Ce să nu scrii niciodată într-un e-mail: 9 fraze pe care să le eviți

Ce să nu scrii niciodată într-un e-mail? Gândește-te de două ori înainte să apeși pe buton și să trimiți mailul. Un nou studiu realizat de Perkbox Insights a analizat modul în care angajații primesc mailurile de birou. Vorbind cu 1928 de oameni, cercetarea a relevat faptul că aceștia prefera, într-o proporție de 75%, să comunice prin această formă atunci când vine vorba despre muncă. Majoritatea respondenților a spus că petrece în jur de 1-2 în fiecare zi verificându-și mail-ul, iar că un mail care începe simplu cu “Bună” este cel mai potrivit. De asemenea, forme de adresare prezum “Bună dimineața” sau “Bună ziua” au fost și ele acceptate. Însă, studiul a arătat și că există câteva expresii care nu sunt deloc potrivite.

Ce să nu scrii niciodată într-un e-mail: să nu trimiți niciodată un mail care să înceapă cu…

Chiar dacă vorbești cu șeful tău sau cu un nou client, poți începe mailul cu un simplu “Bună”. Însă, dacă cumva nu ai folosit nicio formulă de adresare la începutul mesajului, atunci nu este deloc bine – 53% dintre respondenții studiului de mai sus au declarat că acesta este cel mai prost mod de a trimite un mail. 

Fără o formulă de adresare la începutului mailului vei părea nepoliticos, însă ai grijă și ce folosești. 37% dintre cei care au răspuns cercetării celor de la Perkbox Insights au spus că o formulă de genul “Pentru cei interesați” nu este deloc potrivită. De asemenea, evită formulări prea prietenoase, de genul “Dragul meu” dacă relația pe care o ai cu expeditorul nu este unul foarte apropiată.

Cât despre clișeele nepotrivite, 37% dintre respondenți au spus că un mail care începe cu “întorcându-ne la task-ul X” este total nepotrivit. De asemenea, formulări de genul 

“Cât despre mailul trecut” (33%) sau “Ceva noutăți aici?” (24%) sunt pe lista “așa nu!”.

Citește și: Cum poți să conduci, de acum înainte, toate întâlnirile de birou ca Oprah

Cele mai deranjante clișee folosite în mailuri sunt: 

1. “întorcându-ne la task-ul X” – 37%

2. “Cât despre mailul trecut” – 33%

3. “Ceva noutăți aici?” – 24%

4. “Doar verificam” – 19%

5. “Doar confirmam că ai primit mesajul meu” – 16%

6. “Cât despre discuția noastră”– 15%

7. “Un sfat, te rog” – 8%

8. “Mulțumesc în avans” – 7%

9. “Sper că ești bine” – 6%

Citește și: 8 podcast-uri care să te inspire în carieră

Ce să nu scrii niciodată într-un e-mail

În timp ce 14% dintre respondenți susțin că folosirea semnului de exclamare într-un mail nu este deloc potrivită, alții propun și alte lucruri pe care să nu le faci într-un mail. Care sunt acelea: 

1. Scrierea unor întregi propoziții cu majuscule – 67%

2. Încheierea mailurilor cu pupături sau îmbrățisări, atunci când nu este cazul – 65%

3. Adăugarea în CC a oamenilor care nu au nicio legătură cu task-ul respectiv – 63%

4. Folosirea argou-ului, mai ales dacă sunt expresii din alte limbi – 53%

5. Folosirea excesivă a semnelor de exclamare – 52%

6. Trimiterea unui mail fără să îl corectezi / verifici înainte – 50%

7. Trimiterea unui mail extrem de lung – 29%

8. Folosirea emoticoanelor – 29%

9. Trimiterea unui mail fără semnătură – 23%

10. Trimiterea unui mail de două sau mai multe ori – 22%

12. Folosirea fonturilor colorate – 21%

Citește și: Cursuri online GRATUITE pe care le poți face pentru a câștiga mai mult

Așa că, data viitoare când trimiți un mail gândește-te la toate lucrurile de mai sus. Studiile arată că mesajele scurte sunt mult mai eficiente: cele cu un titlu de 1-2 cuvinte au o rată de răspundere cu 87% mai mare, iar cele sub 50 de cuvinte au o rată de răspundere cu 40% mai mare.


Dacă ai nevoie de un sfat în carieră, cauți un loc de muncă sau te gândești la reconversie profesională, suntem aici. we do HR. Let’s build together.