Cum ar trebui să-ți dai demisia. Și cum ar fi bine să scrii mailul din ultima zi de muncă

Cum ar trebui să-ți dai demisia? O întrebare la care ar fi bine să ai un răspuns, în special pentru că pandemia de coronavirus ne-a oferim mai mult timp de introspecție și poate pentru unii dintre noi a fost perioada de care aveam nevoie pentru a ne gândi la viața noastră profesională. Mulți dintre oamenii cu care am lucrat la we do HR au luat decizii importante în această perioadă. Unii și-au negociat job-urile, alții au făcut o reconversie profesională în interiorul companiei în care lucrau sau în afara ei și, evident, unii și-au dat demisia, gata să înceapă o nouă aventură profesională. 

Iar lucrul acesta s-a văzut cel mai bine peste ocean. În aprilie anul acesta U.S. Department of Labor a arătat că nu mai puțin de 4 milioane de americani și-au dat demisia, făcându-i pe specialiști să numească momentul The Great Resignation

Însă, indiferent care ar fi motivele pentru care te gândești la demisie – dorințe salariale mai mari, posibilitatea de a lucra remote, condiții mai bune de lucru sau chiar integrarea într-o companie cu care să împărtășești mai multe valori și principii – este un moment important în cariera ta și trebuie să îl tratezi corespunzător. De aceea, suntem aici să te ajutăm să scrii mailul de despărțire și să lași o impresie bună în urma ta. 

Cum ar trebui să-ți dai demisia: vorbește cu managerul personal

Dacă este posibil încearcă să ai o discuție față în față cu managerul tău. În cel mai rău caz, poți să folosești și o întâlnire virtuală pe Zoom. Apoi, cel mai probabil o să fie nevoie și de un mail oficial în care să-ți anunți plecarea. Și, înainte să te înroșești și să-ți transpire mâinile, îți spunem că suntem aici să te ajutăm în tot acest proces.

În primul rând, fă-ți o mică strategie înainte să pleci la drum. Exact ca în cazul unui mail important, fă un draft. Ar fi bine ca, înainte să-ți dai demisia, să-i trimiți managerului tău un mail în care să-i spui lucrurile de care ai nevoie, eventual care te nemulțumesc. Fără să fie un mesaj clar de demisie, acesta ar putea să fie un semn pentru acțiunea ta viitoare. 

Citește și: Te gândești să-ți dai demisia? 4 întrebări pe care să i le pui șefului înainte să iei această decizie

Cum ar trebui să-ți dai demisia: Ține totul cât mai simplu

După ce te-ai hotărât să faci pasul final este timpul să faci lucrurile organizatorice. În scrisoarea de demisie încearcă să ții totul cât mai simplu. Dacă vrei să treci și anumite motive pentru care ai ales acest drum, poți să o faci, dar nu este neapărat necesar. Important este să-ți anunți clar plecarea, ultima zi de muncă și să-ți treci datele personale, în cazul în care trebuie să fii contactat(ă) după plecare.

Cum ar trebui să-ți dai demisia: oferă-te să ajuți cât mai mult în perioada de tranziție

În mod normal trebuie să-ți verifici contract de angajare și să respecți numărul de zile de muncă de după anunțarea demisiei trecut acolo. Însă, dacă vrei și poți să le oferi o perioada mai mare de timp pentru a-i ajuta să termine perioada de recrutare pentru job-ul tău sau pentru a încheia anumite proiecte, sigur o să fie foarte apreciat efortul tău. Și chiar dacă companie nu va avea nevoie de acest lucru sau nu va accepta, te va ajuta pe tine să pleci într-o notă pozitivă. Cine știe, poate vei avea nevoie de un mesaj din partea lor pentru un job viitor. Însă, indiferent care ar fi motivele plecării tale, important este să faci după demitere doar lucrurile cu care te simți confortabil.

Citește și: 10 greșeli pe care oamenii de succes nu le fac niciodată

Spune mulțumesc

Include în mailul pe care îl trimiți în ultima zi de lucru un mesaj de mulțumire, atât către manager, cât și către companie și colegi. Iar dacă pleci din cauza mediului de lucru, atunci poți să faci acest mesaj foarte scurt. Un exemplu ar putea fi: „sunt recunoscător(oare) pentru toate oportunitățile de creștere profesională și personală pe care le-am avut în toată perioada mea în această echipă”.

Bonus: Cum să îți iei la revedere de la colegi

După ce ai încheiat toate discuțiile cu managerul tău și cu echipa de HR a companiei, trebuie să ai o discuție și cu colegii tăi în care să-i anunți despre plecarea ta. Ar fi bine să le spui cât mai repede pentru ca și ei vor avea o perioadă de tranziție și ar fi bine să aibă timp să se pregătească. Pe colegii care nu îți sunt atât de apropiați, poți doar să-i incluzi în mailul pe care îl trimiți în ultima zi. În cazul acestuia, nu uita să-ți treci datele personale.


Dacă ai nevoie de un sfat în carieră, cauți un loc de muncă sau te gândești la reconversie profesională, suntem aici. we do HR. Let’s build together.