Cum scriem corect un mail de afaceri? Sfaturi de la un CEO de succes

Cum scriem corect un mail de afaceri? Katia Beauchamp, cofondatoarea companiei de frumusețe Birchbox, a declarat că ea și partenerul ei au început să trimită prin mailuri celorlalți directori de companie din industria de frumusețe pentru a avea cum percep ei trendurile din domeniu, precum și ce părere au despre ideile pe care le aveau pentru viitorul Birchbox. 

Beauchamp povestea că „am trimis e-mailuri mai multor președinți, CEO și manageri importanți din industria de frumusețe și majoritatea acestora mi-au răspuns!”. Așa că, a avenit timpul să-i aflăm secretul. Care sunt câteva lucruri pe care trebuie să le includă un email pentru ca acesta să primească un răspuns? Iată ce răspunsuri are Katia Beauchamp:

1. Cum scriem corect un mail de afaceri: gândește-te la un titlu sugestiv

Beauchamp vorbește despre importanța titlului ales pentru mailul pe care vrei să-l trimiți. Aceasta spune că titlul trebuie să motiveze cititorul să deschidă mesajul, așa că trebuie să fie mai mult decât un simplu „bună ziua” sau „vă contactez pentru că”. Beauchamp dă exemplul titlul ales de ea pentru mailurile trimise către industria de frumusețe: „Reimagining beauty online / Cum arată industria de frumusețe în era digitală”.

2. E-mailul trebuie să fie concis

E-mailul ar trebui să fie suficient de scurt pentru ca cineva să îl poate citi fără să dea prea mult scroll pe telefonul mobil. Cu cât este mai scurt și mai concis, cu atât sunt șanse mai mari să fie citit până la final. Așa că, recomandarea noastră este ca, înainte să-l trimiți, să îl recitești și să elimini toate informații care nu sunt neapărat necesare. Gândește-te la acest mail ca la o discuție într-un lift sau pe hol. Mesajul trebuie să fie clar, concis și eficient. 

Citește și: 10 lucruri pe care să le faci înainte să-ți dai demisia

3. Cum scriem corect un mail de afaceri: Nu atașa un business plan pentru a-ți explica ideea, nu da mai multe informații decât este nevoie

Cum spuneam și mai sus nu da informații care nu sunt absolut necesare. De aceea, Beauchamp ne sfătuiește să ne prezentăm ideea într-o singură pagină. Scurt și la obiect. Ba, mai mult, ai putea chiar să te gândești să faci mailul ca o postare de Twitter – un singur paragraf care să prezinte perfect ideea de afaceri pe care vrei să o comunici mai departe. 

4. Cere ceva la care este ușor să spui DA

Beauchamp spune că în mailurile trimise de ea le-a cerut directorilor din industria de frumusețe o întâlnire de cinci minute în care să-i ofere câteva sfaturi de afaceri. În cazul ei, „acele e-mailuri s-au transformat, în cele din urmă, într-o întâlnire, iar întâlnirea s-a transformat într-un prezentare de afaceri. Întâlnirile respective au condus în cele din urmă la parteneriate cu mărci importante”. Important este să înțelegem din experiența prezentată de Beauchamp că nu trebuie să cerem mai mult decât am putea primi. Mai bine cerem ceva simplu, ceva la care este simplu să primim un răspuns pozitiv, iar acesta să fie un prim pas către o colaborare mai importantă. Începe cu pași mici și vei putea urca muntele!


Dacă ai nevoie de un sfat în carieră, cauți un loc de muncă sau te gândești la reconversie profesională, suntem aici. we do HR. Let’s build together.